ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"בזכות אור ירוק הכבישים שלנו היום בטוחים הרבה יותר"

חה"כ חאמד עמאר נפגש עם שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק שמע סקירה מפורטת לגבי פעילות עמותת אור ירוק. "ההזנחה וחוסר ההשקעה במגזר, הן אלו שהביאו למציאות העגומה כפי שהיא היום"

"בזכות אור ירוק הכבישים שלנו היום בטוחים הרבה יותר"

חה"כ חמד עמאר נפגש בתחילת השבוע עם מנכ"ל עמותת "אור ירוק", מר שמואל אבואב. ח"כ חאמד עמאר שמע סקירה מפורטת לגבי פעילות עמותת "אור ירוק" והודה למנכ"ל העמותה וליו"ר מר אבי נאור, על הפעילות המוברכת שהם עושים בתחום. "אני מאמין", אמר ח"כ עמאר, "כי בזכותכם, הכבישים שלנו היום בטוחים הרבה יותר. ללא ספק, יש לזקוף לקיומכם, חלק ניכר מצמצום מספר ההרוגים בתאונות הדרכים, בעשור האחרון".

במהלך הישיבה שהתקיימה במשרדי העמותה בהוד השרון, היו הנוכחים תמימי דעים, כי על מנת לחולל מהפך אמיתי ולצמצם באופן דרסטי את מספר תאונות הדרכים במדינת ישראל, יש למקד את מאמצים במגזר הערבי. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נושא תאונות הדרכים במגזר הערבי צריך לעלות לראש סדר העדיפויות. על הממשלה להפנות משאבים לתגבור האכיפה, לשיפור התשתיות ולהשקעה בהסברה והחינוך לבטיחות בדרכים, במגזר הערבי". לפי נתוני הרשות הלאומית, בשנים 2006-2010 חלה עלייה של 18% במספר ההרוגים בתאונות במגזר הלא-יהודי ואילו בקרב יהודים ואחרים חלה ירידה של 26% באותן שנים.

כמו כן, מפרסום ממצאי דו"ח מבקר המדינה בנושא, אנו למדים על מחדלים מסכני-חיים בתשתית הבטיחות בערים במגזר הערבי. מבדיקה שערך מבקר המדינה בין אוקטובר 2010 וינואר 2011, מצא משרד המבקר, עשרות מפגעים וליקויים קשים - החל בכבישים סדוקים ומעברי חצייה לא מזוהים, מחסור חמור בתאורת רחוב ופסי האטה שמסכנים נהגים. מחקרים שנערכו בעבר הצביעו על קשר אפשרי בין רמת תשתית ירודה, והתנהגות לקויה של נהגים והולכי רגל במגזר הערבי.

מן הראוי לציין כי היקף המגזר הלא-יהודי הוא כ-20% מכלל אוכלוסיית המדינה, ואילו שיעור מעורבותו בתאונות בכבישים עירוניים ובין-עירוניים הוא כ-40% (שליש בתחום העירוני ושני שלישים בתחום הבין-עירוני). בשנת 2010 נהרגו בתאונות הדרכים 126 בני אדם מהמגזר הלא-יהודי, ששיעורם 37% מכלל 352 ההרוגים בתאונות דרכים באותה שנה. בעקבות זאת, הגיש חה"כ חמד עמאר שעומד גם בראש ועדת המשנה לבטיחות בדרכים בכנסת, בקשה לקיים דיון בנושא הנ"ל בועדת כלכלה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: נושא תאונות הדרכים במגזר הערבי צריך לעלות לראש סדר העדיפויות. על הממשלה להפנות משאבים לתגבור האכיפה, לשיפור התשתיות ולהשקעה בהסברה והחינוך לבטיחות בדרכים, במגזר הערבי

ח"כ חמד עמאר: "לצערי יתכן ומקבלי ההחלטות נוטים לחשוב, שניתן לצמצם את מספר תאונות הדרכים במדינת ישראל ללא הפניית משאבים הולמים והתמקדות קונקרטית במגזר הלא יהודי, אני רוצה לנפץ אשליה זו. ההזנחה וחוסר ההשקעה במגזר, הן אלו שהביאו למציאות העגומה כפי שהיא היום. אם היינו מנטרלים היום את המגזר הלא יהודי בתחשיבי ההרוגים, מדינת ישראל הייתה ממוקמת בין עשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים בעולם.









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד