כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

קיה קרניבל – למשפחה המורחבת

הקרניבל של קיה מציעה 7 מקומות אמיתיים, איכות חיים טובה ועיצוב נאה. נסענו עם המשפחה לצפון הרחוק, ומצאנו שהקרניבל היא בהחלט אופציה ששווה לשקול אם אתם מתעניינים במיניוואן למשפחה

קיה קרניבל  צילום: פיליפ רוזין, אוטוספורט
קיה קרניבל צילום: פיליפ רוזין, אוטוספורט



אפתח בוידוי: אני אוהב להעלות טרמפיסטים. מעבר לעובדה שמדובר במצווה מאוד חשובה (הכנסת אורחים) ומעשה שעושה לי טוב על הלב (בפרט ביום חמסין או בגשם שוטף), לעיתים עולים אנשים מעניינים שפשוט כיף לנהל איתם שיחה. ביישוב בו אני גר, כאשר תחבורה ציבורית עוברת רק פעם בשעה, הדבר מקבל משנה תוקף. העלאת טרמפיסטים ברכבי מבחן היא מבחינתי כמעט הכרחית; ברוב רכבי המיינסטרים, אני מייחס לדעת הטרמפיסט (הדיוט שאינו בא מתחום הרכב) לא-מעט משקל. הרי את רוב האנשים שקונים רכב משפחתי, יעניינו יותר מרווח המושב האחורי מאשר משקל ההגה ותקשורתו. וכך, אני ממטיר על הטרמפיסט המסכן שרק רצה לנמנם קלות בדרכו הבייתה, מטר של שאלות: "נוח מאחור?", "איך המיזוג מאחור?", "המושבים נוחים?" ועוד כהנה וכהנה. כשאר דעתו של הטרמפיסט שלילית בנושא מסויים (או לא תואמת את דעתי), אני חוקר את הנושא לעומקו.

במיניוואן, חשובה דעת הנוסעים לא פחות מדעתו של הנהג. וכך, העמסתי בקרניבל את אשתי המתוקה (אם הייתי מבקר מסעדות הייתי כותב ח', אבל אני לא) ואת הוריי ומשפחתי לטיול חול-המועד. כמובן שגם הם זכו לחקירה צולבת, ואפילו בשלב מסויים החלו לגבש דעה משלהם. גם תא המטען לא נותר ריק, ומזון וציוד לשני פיקניקים הועמסו בתוכו (על גודלו של תא המטען נספר בהמשך).

Inside-Out

ראשית, חשוב להדגיש: קיה קרניבל מהדגם שקיבלנו הושקה כבר ב- 2006 (ובדרך עברה מתיחת פנים קלילה). אך עדיין, למי שצריך לשנע שבעה נוסעים בנוחות יחסית, הקרניבל היא בהחלט אופציה טובה. בשורה הקדמית תמצאו זוג מושבים – לנהג ולנוסע – וביניהם שטח רב התורם לתחושת המרווח ומהווה חלל אחסון נוסף (אנו שמנו שם צידנית). שורת המושבים השניה מרווחת גם היא, וההפתעה מתגלה בשורת המושבים האחרונה: זוג מושבים נפרדים בגודל אמיתי הנעים על מסילות ונועדו לא רק לילדים (במהלך המבחן ישבו שם מבוגרים). מושבי השורה האמצעית מתקפלים כדי לאפשר כניסה נוחה יותר, ותנועתם על מסילות מאפשרת את הגדלת נפח תא המטען. דלתות הזזה תורמות אף הן לנוחות הכניסה. כמו מיניוואנים אחרים, נפחו של תא המטען מצטמק כאשר השורה האחרונה מאוכלסת (ולכן בחרנו לאחסן את הצידנית בין מושבי הנוסעים מקדימה). כאדם אופטימי אני מעדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה, ולציין שאם תסיעו בשורה השלישית ילדים ותזיזו את המושבים על המסילות, תקבלו תא מטען סביר בגודלו ביחס לסגמנט.

לטיול יצאנו

לאחר התמקמות ויציאה לדרך, מתגלה לעיננו תא נוסעים מרווח, אך שמרני בעיצובו. זה מתחיל בריפודי המושבים והדיפונים האפורים ונמשך בתאורת מחוונים ירקרקה ומשעממת. קיה יכלו לכוון גבוה יותר ולהציג עיצוב עם קצת יותר מעוף (וכשהם רוצים הם יודעים – כמו בעיצובו החיצוני של הספורטאז' המחודש), וברכב במחירו של הקרניבל ציפינו לתחושה עשירה יותר: עיצוב פנים מקורי יותר, ואפילו הגה מצופה עור היו מתקבלים בברכה. לחיוב נציין את עיצוב הקונסולה המרכזית העשירה למראה. תנוחת הנהיגה בקרניבל טובה, אך ההגה לא מתכוונן לעומק. הראות החוצה מעולה והישיבה גבוהה. המושבים נוחים, אך נציין לשלילה את העובדה שברכב המבחן החדש לגמרי החל מושב הנהג להיפרם.

אנו קיבלנו לידינו את הקרניבל דיזל. מנוע ה-2.9 מוגדש-הטורבו מושך יפה, ומתקבלת תחושה כאילו הקרניבל מאיץ ל-100 קמ"ש מהר יותר ממה שהצהיר היצרן. בעליות התלולות המטפסות מעמק החולה לכיוון הר מירון האיץ הקרניבל העמוס ללא כל בעיה. בכביש המהיר משייט הקרניבל בנינוחות, גם במהירויות-כביש-6, ומשרה תחושת ביטחון על הנהג. תלונה אחת יש לנו כלפי יחידת ההנעה: כאשר יש צורך להאיץ במהירויות נמוכות (כ-20-30 קמ"ש), הקרניבל משתהה ולוקחת שניה ארוכה של המתנה – שילוב של השהיית טורבו וכיול של הגיר. צריכת הדלק בנסיעת המבחן - טיול לצפון שרובו נסיעה בינעירונית, אך כולל האצות, עקיפות ועליות – עמדה על ליטר ל-10 ק"מ. בשיוט השגנו תוצאה טובה אף יותר, ומדובר בצריכת דלק טובה לרכב בגודלו של הקרניבל ובהתחשב בתנאי המבחן. אם כבר הזכרנו צריכת דלק, נציין שבקרניבל נעדר מחשב דרך.

הקרניבל מציע נוחות נסיעה טובה, והמתלים מצליחים לבודד את יושביו מתחלואי הכביש (ותודה למע"צ). מיושבי המושב האחורי התקבלה תלונה על קופצניות יתר, ואחת הנוסעות המבוגרות שישבה שם אף טענה כי למרות שהיא נרדמת בקלות בנסיעות, בקרניבל היא לא הצליחה להרדם.

מיניוואן אמיתי מצאנו בסופו של יום, בנסיעה חזרה לדרום, הפידבקים שקיבלתי מהנוסעים היו חיוביים ברובם. הקרניבל התגלה ככלי נוח, והצליח לשמור על נוסעיו רעננים למשך כל הנסיעה הארוכה. הקרניבל מציע איכות חיים ונוחות טובות, מרווח הפנים מעולה וצריכת הדלק סבירה. בהחלט מדובר באופציה ששווה לשקול.

מבחני הרכב המפורסמים באתר אינם מהווים המצלה כלשהי והם בגדר חוות דעת אישית של הכתב המפרסם.

בחסות מגזין רכב אוטוספורט

לצפיה במבחן המקורי לחץ כאן

קיה קרניבל צילום: פיליפ רוזין, אוטוספורט



































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד