י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממשיכים לפשפש בעברו הרחוק

תחקיר חדש: טראמפ ואביו העלימו מיסים

כלי התקשורת ממשיכים לנבור כל העת בעברו של נשיא ארה"ב, במטרה למצוא עליו כל בדל מידע שלילי, וכעת ה'ניו יורק טיימס' מפרסם תחקיר שערך, לפיו הנשיא העלים יחד עם אביו המנוח, מליוני דולרים מרשויות המס בארה"ב

תחקיר חדש: טראמפ ואביו העלימו מיסים
טראמפ ופומפאו צילום: רויטרס

לא מוסגלים לעכל שהם הפסידו, ה'ניו יורק טיימס' בתחקיר על כביכול העלמת מס של טראמפ בשנות ה-90.

בארה"ב פתחו מחלקות המס של מדינת ניו יורק, בבדיקת דיווחי מס של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בעקבות תחקיר שפורסם באתר 'ניו יורק טיימס'.

על פי הדיווח בטיימס, אתר שכידוע מתנגד חריף לנשיא טראמפ, קיבל טראמפ מאביו, פרד, שכבר אינו בין החיים, סכום של 413 מיליון דולר, ועשה הכל כדי לא לשלם עליהם מס בדרכים שונות ומגוונות.

על פי התחקיר, טענת טראמפ הנשיא כי תחילת דרכו בנדל"ן מהלוואה של מיליון דולר מאביו, שאותם החזיר לטענתו, אינם נכונים.

ב'ניו יורק טיימס' דווח כי התחקיר התבסס על יותר מ-100 אלף מסמכים, ובהם פעילויות מס שונות של האב פרד טראמפ, ולפיהם לכאורה, הוקמו חברת קש, כדי לדווח לרשויות המס, כי שווי נכסיו נמוך יותר ממחירם המקורי, וכך להתחמק מתשלום מס, הטיימס ציין כי הנשיא טראמפ מתנגד לפרסם את הצהרות המס שלו, בניגוד למסורת בקרב נשיאי ארה"ב לדורותיהם.

סוכנות הידיעות AP פרסמה דברים שנמסרו לרשויות המס, ולפיהן ממצאי התחקיר נבדקים, וכי בסיום החקירה הממצאים יועברו למשרדו של התובע הכללי.

לפי ממצאי התחקיר, של ה'ניו יורק טיימס', הנשיא טראמפ כביכול "הרוויח" 200 אלף דולר כבר בגיל 3, ובגיל 8 הוא כבר הפך למיליונר, בגיל 17 הוא היה כבר שותף באחד מהבניינים של אביו, וכשסיים את לימודיו בקולג' הוא קיבל קרוב למיליון דולר מדי שנה, ובשנות הארבעים לחייו, טראמפ הנשיא קיבל מאביו יותר מ-5 מיליון דולר.

עוד נטען בתחקיר, כי פרד האב, נתן לנשיא - הלוואות שאף פעם לא הוחזרו, טראמפ האב שילם על הרכב ועל בנין המשרדים של הבן דונלד במנהטן, המשרדים הראשונים של טראמפ הנשיא.

עוד טוען ה'טיימס', כי משפחת טראמפ העלימה מיליוני דולרים על ידי חברות קש שונות שהקימה המשפחה ב-1992, האבא פרד זייף את המחיר שנרשם בחשבוניות ב-20%-50%, כדי להימנע מתשלום מס מתנות בהתאם לחוק האמריקאי.

לטענת עורכי התחקיר, משפחת טראמפ קיבלה ירושה של מיליארד דולר, שהתחלקה בין ארבעת ילדיו של פרד האבא, אך שילמו רק 52 מיליון דולר מס במקום 550 מיליון דולר, לטענת ה'טיימס', הנכסים נמכרו ביותר מפי 16 מהמחיר המקורי, אך ככל הנראה מהתחקיר הזה לא יצא כלום, מאחר וחל חוק התיישנות על העלמת מס, וכי לא ברור מי בדיוק עמד מאחורי הכביכול הונאה, האם הנשיא או אביו.

צ'ארלס הארדר, עורך דין מטעם משפחת טראמפ, הגיב על התחקיר, ואמר, "הטענות להעלמת מס הן שקריות במאה אחוז, האשמות שצוינו בתחקיר אינן מדויקות בעליל".

גם אחיו של הנשיא, רוברט, הגיב על התחקיר ואמר, "העברות של הנכסים היו בהתאם לחוק, המשפחה לא תגיב על דברים שאירעו לפני 20 שנה, ואנחנו מבקשים לשמור על פרטיות וכבוד ההורים שנפטרו".

דונלד טראמפ תחקיר העלמת מס ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד