ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אלקטרה נדל"ן מכרה למגדל 50% מבנייני נייס ברעננה ב-106.4 מיליון שקל

המחיר משקף תשואה נומינלית של 7.3% בשנה • "פוטנציאל ההשבחה הטיבעי מוצה"

  • א' טבת התשע"ב
אולם תצוגה של אלקטרה. צילום: יח"צ
אולם תצוגה של אלקטרה. צילום: יח"צ



חברת אלקטרה נדל"ןחתמה על הסכם למכירת זכויותיה (50%) בשני בנייני משרדים ברעננה המשמשים את חברת ההיי טק נייס. תמורת המכירה תקבל אלקטרה כ-106.4 מיליון שקל המשקף תשואה שנתית של כ-7.3%.

בשל העובדה שלאלקטרה אין חוב עבור הנכס, בעקבות השלמת העסקה היא תהנה מעודף תזרימי ברוטו, לפני תשלומי מסים, בגובה סכום המכירה. כמו כן, תרשום אלקטרה נדל"ן כתוצאה מהמכירה רווח הון בסך של כ-4 מיליון שקל. שווי הנכס בספרי החברה נכון לסוף שנת 2008 היה 102 מיליון שקל, כך שמחיר המכירה משקף עליית ערך נומינלית של 4.5 מיליון שקל, או 4.4%, ב-3 שנים.

מדובר על שני בניינים הממוקמים בסמוך לצומת אחוזה ומשתרעים על שטח של כ-18,500 מ"ר. הבניינים מושכרים לחברת הטכנולוגיה נייס לטווח ארוך. בנייתו של בניין אחד הושלמה בשנת 2002 ואילו הבניין השני נרכש בשנת 2006.

עסקה זו מצטרפת למימושים נוספים עליהם דיווחה אלקטרה נדל"ן בחודשים האחרונים. בין היתר, מכרה החברה בניין משרדים בטורונטו תמורת כ-173 מיליון שקל, וקודם לכן מכרה את זכויותיה בבניין משרדים בעיר וויניפג שבקנדה תמורת כ-203 מיליון שקל.

כתוצאה משתי העיסקאות האמורות רשמה אלקטרה נדל"ן עודף תזרימי, לפני תשלומי מסים, בסך של כ-117 מיליון שקל. בכל העיסקאות, מציינים בחברה, הנכסים מומשו לפי שווי הגבוה במעט משוויים בספרי החברה.

שי וינברג, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אמר כי "אנו ממשיכים לפעול ליישום האסטרטגיה שלנו למימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, כאשר במקביל אנו פועלים להשבחת נכסים שיש מקום לפתחם כדי להציף ערך לחברה".

אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו החזקות, מחזיקה בכ-100 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-1.3 מיליון מ"ר כולל שטחי חניונים. נכסי החברה ממוקמים בעיקר בישראל, בריטניה, גרמניה, שוויץ, ארה"ב, קנדה והולנד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד