י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשש לסלמונלה

מספר ילדים חרדים אכלו שווארמה ואושפזו

מספר ילדים חרדים אושפזו במהלך השבת האחרונה, אחד מהם במצב קשה • החשד: נדבקו בחיידק הסלמונלה לאחר שאכלו בחנות שווארמה מקומית • בעל חנות השווארמה: "יכול להיות שאחד הילדים נגע עם יד לא נקייה במגש האוכל והדביק את כולם" 

מספר ילדים חרדים אכלו שווארמה ואושפזו
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במהלך השבת האחרונה אושפזו מספר ילדים בבית חולים בניו יורק. החשש: נדבקו בחיידק הסלמונלה.

הילדים - הלומדים בישיבה ספרדית מקומית בפלאטבוש - אכלו ברביעי האחרון שווארמה שהישיבה קנתה מחנות סמוכה; בנוסף, הישיבה קנתה סנדוויצ'ים מחנות נוספת סמוכה, אך רק הילדים שאכלו שווארמה נפגעו, כך מדווח האתר Yeshiva world news.

ביום שישי אושפזו שניים מהילדים בבית חולים מקומי, אחד מהם אושפז כשהוא במצב קשה. מבית החולים הודיעו להנהלת הישיבה שהם חייבים לוודא שאין עוד ילדים שנדבקו.

לאור קריאת צוות בית החולים, מתנדב ארגון 'הצלה' בפלאטבוש עבר בבתים של תלמידי מהישיבה, ומצא עוד שבעה ילדים / בחורים, שייתכן שנפגעו גם הם בחיידר בסלמונלה. כל הילדים פונו לבית חולים.

בעליו של העסק שממנו הגיע האוכל לישיבה, אמר: "זו פעם ראשונה שדבר כזה קורה אצלנו; אנחנו מאד מקפידים על ההוראות של משרד הבריאות".

בעל העסק ציין: "נתתי לעוד 100 לקוחות מהשווארמה הזו, אף אחד לא התלונן. גם השווארמה שמכרתי ביום חמישי הייתה בסדר ולא היו שום תלונות".

"יכול להיות" הוסיף בעל העסק, "שאחד הילדים נגע עם יד לא נקייה במגש האוכל והוא הדביק את כולם. אני לא סיפקתי ציוד כמו סכו"ם, זה הישיבה נתנה. אולי זה היה נגוע בחיידק".

סלמונלה חיידק חיידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד