י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

אלפי עובדים במפעל LG בסין שובתים בטענה כי העובדים הקוריאנים קיבלו בונוס גבוה מהם

השביתה היא האחרונה בגל שביתות ומחאות ששטף את סין באחרונה • הרשויות בסין מגלות אהדה גדולה יותר למחאות במפעלים של חברות זרות

  • ב' טבת התשע"ב
עובדים במפעל. צילום אילוסטרציה
עובדים במפעל. צילום אילוסטרציה

אלפי עובדים במפעל של ענקית האלקטרוניקה LG במזרח סין שובתים היום מעבודה, בשביתה שממשיכה את גל המחאות שנראו בסין בחודשיים האחרונים.

כ-8,000 עובדים סינים במפעל השייך לחברה הדרום קוריאנית בעיר ננג'ינג שבדרום סין שבתו היום במחאה על כך שלטענתם לעובדים הקוריאנים של החברה ניתנו בונוסים גבוהים יותר לסוף השנה, דיווח ארגון צ'יינה לייבור ווץ'.

עשרות אלפי עובדים ברחבי סין ערכו שביתות והפגנות מאז נובמבר כדי למחות על משכורות נמוכות, קיצוצי שכר ותנאי עבודה קשים, לאחר שחברות רבות קיצצו הוצאות על רקע ההאטה בצמיחת הכלכלה העולמית.

השביתה לוותה בהפגנה שהיתה שקטה ברובה, אם כי כמה עובדים הפכו רהיטים במזנון המפעל. העובדים נפגשו עם נציגי ממשלה אשר ניסו לתווך בשביתה, אך ללא הועיל. הם טענו כי איגוד העובדים שלהם הוא חסר תועלת. המפלגה הקומוניסטית בסין חוששת מכך שאיגוד עובדים עצמאי גדול יאיים על אחיזתה בשלטון, ולכן היא מתירה את קיומו של איגוד אחד בעל גיבוי ממשלתי, אשר לו סניפים מקומיים.

פעילים בתחום זכויות העובדים טוענים כי הרשויות בסין מראות יותר אהדה כלפי בעיותיהם של עובדים במפעלים אשר שייכים לחברות זרות או למשקיעים מהונג קונג או טייוואן, מאשר לעובדים במפעלים בבעלות סינית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד