כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

ממשלת יוון: ללא הסכמה על חבילת החילוץ השניה - נאלץ לעזוב את גוש היורו

באמצע ינואר יגיעו נציגי הגופים הבינלאומיים לאתונה על מנת לדון בפרטי החילוץ שיוון זקוקה לו כדי לפרוע אג"ח שמועד פירעונן חל במארס

  • ח' טבת התשע"ב
ממשלת יוון: ללא הסכמה על חבילת החילוץ השניה - נאלץ לעזוב את גוש היורו



יוון תיאלץ לעזוב את גוש היורו אם לא תושג הסכמה עם הגופים הבינלאומיים לגבי חבילת החילוץ השניה בסך 130 מיליארד יורו, כך הזהיר היום דובר מטעם ממשלת יוון לפי "דיילי טלגרף".

דובר הממשלה, פנטליס קפסיס, אמר את הדברים בראיון לרשת סקאי טי.וי, ככל הנראה בניסיון לצבור תמיכה ציבורית במאמצי הצנע של הממשלה ולשכנע אף את המלווים הבינלאומיים עצמם. "הסכם החילוץ צריך להיחתם, אחרת נהיה מחוץ לשווקים ומחוץ לגוש היורו", אמר.

יוון נמצאת בימים אלה במירוץ נגד השעון להגיע להסכם עם האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית ומחזיקי האג"ח הפרטיים לגבי פרטיה של חבילת החילוץ לפני מארס, אז חל מועד הפירעון של אג"ח בסכום גבוה. אם לא יושג הסכם עד מועד זה, היא מסתכנת בחדלות פירעון.

יוון ושותפותיה לאיחוד האירופי דחו עד עכשיו את האפשרות של עזיבת גוש היורו, אך בכירים ביוון המנסים לקדם רפורמות וצעדי צנע לא פופולריים כתנאי לחילוץ, הזהירו בימים האחרונים כי חזרה של יוון לדרכמה תהיה "גהינום" וכי על המדינה לדבוק בצנע כדי להימנע מכך.

נציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע והבנק המרכזי של אירופה, צפויים להגיע לאתונה באמצע החודש כדי לדון בחבילת החילוץ השניה, עליה הושגה הסכמה עקרונית בפגישת מנהיגי האיחוד האירופי באוקטובר.

סקרי דעת קהל ביוון מעידים כי אף שהציבור במדינה מתנגד לצעדי הצנע, הוא מעוניין שהממשלה תעשה הכל על מנת להישאר באיחוד האירופי. ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, אמר גם הוא בסוף השבוע האחרון, כי על יוון לדבוק במדיניות הצנע במטרה להישאר בגוש היורו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד