י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקרב על העיר החרדית נמשך

'דגל' וש"ס עתרו שוב לבג"צ בדרישה לדחות מועד הבחירות באלעד

סאגת הבחירות באלעד מסרבת לרדת מסדר היום: ב'דגל' וש"ס מסרבים להשלים עם פסילת מועמדם יצחק פינדרוס, ודוחים את החלטת הנגבי | בשעה האחרונה הוגשה עתירה נוספת לבית המשפט העליון בדרישה לדחות את מועד הבחירות באלעד בנימוק: "ההחלטה ניתנה שלא כדין"

'דגל' וש"ס עתרו שוב לבג"צ בדרישה לדחות מועד הבחירות באלעד
בג"ץ צילום: פלאש 90

סאגת הבחירות באלעד: לאחר שתי דחיות של בית משפט מחוזי ובית משפט עליון, וכן דחייה של השר הממונה - הוגשה עתירה לדחיית הבחירות בעיר אלעד, בנימוק,"החלטת המשיבים ניתנה שלא כדין".

בעתירה שהגיש עו"ד צבי אגמון בשם סיעות ש"ס ודגל התורה, בעקבות החלטת השר צחי הנגבי לקיים את הבחירות במועדן, מבקשים העותרים שלא לקבל את החלטתו של השר הנגבי ולדחות את הבחירות.

בעתירה טוענים העותרים בין היתר כי, "במציאות שנוצרה נוכח הסיבה הייחודית שנמנו בעתירה זו, נמצאים רוב תושבי העיר שהסתמכו על אישור מועמדם לראשות העיר בידי מנהל הבחירות - ללא מועמד מקובל מטעמם, אותו הם מבקשים להעמיד בראשם, על מנת שינהיגם בחמש שנים הבאות".

עוד טוען העותר כי, "בעצם קיום הבחירות במועדן יש לפגוע בתכלית הבחירות, ובהזדמנות השווה לכל אישה ואיש לבחור במועמד שבו חפץ ליבם".

"פסילת מועמד הרוב זמן קצר לפני הבחירות באופן שאינו מאפשר העמדת מועמד חילופי; הסתמכות התושבים על אישור מועמדם על ידי מנהל הבחירות וקריאת אמת נרגשת של אלפים רבים מבעלי זכות ההצבעה לשר המוסמך ולמותב נכבד זה לשמור ולקיים את תכלית הבחירות באמצעות דחייתן לפרק זמן קצר", נטען בעתירה.

העותר צבי אגמון מתייחס להחלטת השר צחי הנגבי שלא לדחות את מועד הבחירות, וטוען כי, "ההחלטה אינה סבירה משהיא לוקה בהתעלמות משיקולים רלוונטיים וממתן משקל יתר לשיקולים מסוימים".

כזכור, בית משפט המחוזי מרכז, בשבתו כביהמ"ש לעניינים מנהליים קבע שמרכז חייו של יצחק פינדרוס המתמודד לראשות העיר אלעד, אינו בעיר ולכן אינו יכול להתמודד. סיעות דגל התורה וש"ס הגישו עתירה לבית משפט העליון אולם הרכב של שלושה שופטים דחה את העתירה.

לאחר דחייה זו, ביקש שר הפנים לדחות את תאריך הבחירות בעיר אלעד, אולם מאחר ומדובר בדחייה שנוגעת למועמד מטעם מפלגתו, העביר את הסמכות בעניין לשר צחי הנגבי. 

השר צחי הנגבי ערך שימועים לצדדים הרלוונטיים וקיבל החלטה שלא לדחות את הבחירות ולקיימן במועדן.

בית משפט המחוזי מרכז, בשבתו כביהמ"ש לעניינים מנהליים, קבע שמרכז חייו של יצחק פינדרוס, שהתמודד לראשות העיר אלעד, אינו בעיר ולכן אינו יכול להתמודד. סיעות דגל התורה וש"ס הגישו עתירה לבית משפט העליון, אולם הרכב של שלושה שופטים דחה את העתירה.

לאחר דחייה זו, ביקש שר הפנים לדחות את תאריך הבחירות בעיר אלעד, אולם מאחר ומדובר בדחייה שנוגעת למועמד מטעם מפלגתו, נאלץ להעביר את הסמכות בעניין לשר צחי הנגבי. תוך כדי, הוגשה עתירה נוספת, שתורה להנגבי לדחות את הבחירות אולם זו הפכה למיותרת.

השר צחי הנגבי ערך שימועים לצדדים הרלוונטיים וקיבל החלטה שלא לדחות את הבחירות ולקיימן במועדן.

 

בג"ץ יצחק פינדרוס פינדרוס דרעי אלעד ישראל פרוש מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד