י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

כשערוץ 10 'התחרד' • אוסדיטשר מלמד זכות

לא תאמינו: אולם המעצרים בבית המשפט משמש כגדול מחזירי התשובה בימינו • האם ה'שיטה' תשפיע על ערוץ 10? • וגם: איך ניצל מוטק'ה כשצנח ממגדלי עזריאלי?

כשערוץ 10 'התחרד' • אוסדיטשר מלמד זכות



לא פעם אנו עדים לכך כי ברגעי משבר יהודי באשר הוא חוזר למקורות. אפילו לבושו משתנה ולפתע מעל ראשו מבצבצת כיפה מקומטת לעילא, ואף בדיבורו הוא משלב פסוקים כאלו ואחרים כהוכחה לאמונה חזקה שאוחזת בו באותם רגעים.

הדוגמה הטובה ביותר לכך היא אולם המעצרים בבית המשפט.

אדם שאינו מכיר את "השיטה", עלול לחשוב כי כל העצורים הם בכלל דתיים, שכן רוב העבריינים בבואם לפני שופט נזכרים כי בכיסם האחורי נמצאת כיפה מהבר מצווה של האחיין. ללא כל בושה הםם שמים את הכיפה היושבת על ראשם כמגדל "המוכיח" את חזרתם בתשובה, וזאת באופן ניסי בן לילה.

מדובר בשיא גינס. אין ארגון בעולם המצליח להחזיר בתשובה כל כך הרבה אנשים בכל כך מעט זמן...

תופעה זו איננה רק נחלת עבריינים כי אם תופעה שהפכה לנחלת הכלל.

כך, לדוגמה, באחד מבקרי השבוע, פורסם ב'מעריב' כי ערוץ 10, הנמצא תחת איום סגירה, הגיש למועצת הרשות השניה בקשה לקבלת רישיון, למרות שסכנת הסגירה תלויה ועומדת על הערוץ אשר חב 60 מיליון ₪ תמורת דמי הזיכיון אותם היה עליו לשלם בימים אלה ממש.

באותה כתבה, "נזכר" אחד מבכירי הערוץ להסביר את הצעד התמוה של הבקשה לקבל את הזיכיון העתידי, למרות שרובץ חוב ישן ומסתמן כי הממשלה אינה מתכוונת לתת לו אורכה.

הבכיר צוטט בכבה כהאי לישנא: "ערוץ 10 עומד לקראת סגירתו בסוף החודש אבל מהתלמוד הבבלי למדנו שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל לו להתייאש מן הרחמים". כך ממש.

למה לא, בעצם?

אם באמת מדובר בחזרה למקורות, טוב אם ערוץ 10 יזכור עוד כמה אמרות מהתלמוד הבבלי כגון: "טוב לאדם שיזרוק עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים", כאשר התלמוד הבבלי אינו רק קודקס למשפטים חכמים כי אם מתכון לאורח חיים.

הניסיון הפתטי להביא ציטוטים מהמקורות, כאשר ברור כי אין מאחוריהם דבר וחצי דבר, מגוחכת.

בעצם, למה לא נדון אותם לכף זכות?

אולי בשעת משבר גילה אותו בכיר את האור הרוחני.

בחודש הקרוב ניווכח אם מדובר בערוץ אובייקטיבי ומעמיק אשר שומר על כבוד הזולת ומתחשב ברגשות הציבור כולו, או שמא מדובר בטרנד שחולף כאשר ה"סכנה" חולפת.

זה מזכיר לי סיפור: באחד הימים טייל מוטק'ה על גג אחד הבניינים של עזריאלי. לפתע החליק ונפל ב"צניחה חופשית" לעבר הרצפה. באותן שניות החליט מוטק'ה כי במידה וינצל, הוא מקבל על עצמו לחזור בתשובה, להניח תפילין, לשמור שבת, תוך שהוא מתחנן לאלוקים כי יושיע אותו מהאסון המתקרב ובא אשר נראה בלתי נמנע.

למזלו, עברה משאית עמוסקה בקלקר בדיוק במקום שבו היה אמור מוטק'ה "להשתטח" על הארץ כאשר בנפילתו לתוך המשאית העמוסה בקלקרים יצא ללא כל פגע, להשתאות כל העוברים והשבים.

ניער מוטק'ה את בגדיו, הביט למרום ומלמל: "רבונו של עולם, זה בסדר... אינני זקוק לעזרה, הסתדרתי לבד..."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד