כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

אפל רוצה לשמור את קוק: קיבל בונוס בשווי 378 מיליון דולר ב-2011

מנכ"ל אפל טים קוק קיבל את מרבית הסכום במניות מוגבלות אותן יכול לפדות רק בעוד חמש שנים

  • ט"ו טבת התשע"ב
הופעת בכורה כמנכ"ל אפל. טים קוק. צילום: AP
הופעת בכורה כמנכ"ל אפל. טים קוק. צילום: AP

מנכ"ל אפל, טים קוק, יקבל בונוסים בהיקף של 378 מיליון דולר ב-2011. שכרו של קוק היה 900 אלף דולר ב-2011 והוא יקבל 376.2 מיליון דולר במענקי מניות מוגבלים אותם יוכל לפדות החל מבעוד 5 שנים.

אפל, שתערוך ישיבת בעלי מניות ב-23 בפברואר, פירסמה בעבר כי קוק קיבל מיליון מניות מוגבלות באוגוסט האחרון. דירקטוריון אפל, אשר בראשו יושב ארט לוינסון, הציע לקוק את המניות כדי להבטיח את השארותו בתפקיד. סטיב ג'ובס, שהעביר את שרביט הניהול לקוק לפני מותו באוקטובר 2011 היה מעורב בקביעת חבילת הבונוסים.

קוק אינו המנכ"ל היחיד המקבל סכומים גדולים במניות מוגבלות. בנובמבר חשפה אפל שורה של מענקי מניות גדולים לכל מי שנמצא בצמרת החברה. סגני הנשיא הבכירים פיטר אופנהיימר, ברוס סיוול, פיליפ שילר, ג'פרי ויליאמס, סקוט פורסטול ורוברט מנספילד יקבלו 150 אלף מניות של אפל, בשווי של כמעט 60 מיליון דולר לכל אחד, לפי מחיר המניה הנוכחי. אדי קיו, סגן הנשיא הבכיר לתוכנת אינטרנט ושירותים, יקבל 100 אלף מניות, בשווי של כ-40 מיליון דולר לפי מחיר מניית אפל. קיו קיבל בתחילת ספטמבר מענק של 100 אלף מניות כאשר קודם בחברה.

ג'ובס קיבל בונוס של דולר בכל שנה בה עבד באפל כמנכ"ל למרות שהדירקטוריון העניק לו מענקי מניות. בזמן מותו ג'ובס החזיק ב-5.5 מיליון מניות אפל. ג'ובס עזב את אפל שלוש פעמים לחופשת מחלה עד שהודיע על פרישתו מהחברה באוגוסט. מניית אפל טיפסה ב-26% ב-2011 והפכה לזמן קצר בשנה שעברה לגדולה בעולם לפי שווי שוק, אך לאחר מכן חזרה למקום השני מאחורי אקסון-מוביל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד