י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האברך גולל בדמעות

"איך שפתחתי הדלת, היא צעקה, תתבייש לך"

לא עלינו ולא עליכם עשו מחקרים על אנשים שלפני שהלכו למות נשאלו מה הדבר שהם הכי מתחרטים עליו, בין הדברים הראשונים שהם אמרו זה שלא השקענו בילדים או בבני הזוג שלנו. ואותם אנשים ממש לפני ערש דוי אתם יודעים מה הם הכי רוצים ומשתוקקים? להספיק להיות עוד שעה, עוד דקה, עם הילדים ובני הזוג שלהם

"איך שפתחתי הדלת, היא צעקה, תתבייש לך"
חרדי צילום: דוד כהן, פלאש 90

לפני תקופה דיברתי בהרצאה על קשרים בזוגיות, על יחסים בין הורים וילדים, ואמרתי שלדעתי אנשים שחיים בזוגיות לא טובה ולא משקיעים בזוגיות וכן אנשים שיש להם בעיות קשות עם ילדיהם זה ממש גיהינום בעולם הזה. לא צריך לראות מה זה הגיהינום בעולם האמת...

דיברתי באותה הרצאה על איך שהדברים שהכי חשובים לנו בחיים אנחנו מזניחים אותם ולא משקיעים בהם כמו שצריך. הדבר הכי חשוב שיש לאדם זה הזוגיות והילדים, ובואו נהיה כנים עם עצמנו - כמה באמת אנחנו משקיעים בדבר שהכי חשוב לנו בחיים מתוך 24 שעות ביממה? כמה התייחסנו לילדים, לאשה, לבעל? כאשר אנחנו מזניחים במשך שנים את הדברים שהכי חשובים לנו בחיים ומתחילים אז בעיות, אלו בעיות שאני קורא להם בעיות גיהינום.

כי לחיות בבית אחד ולריב כל הזמן עם בן או בת הזוג שלך, או לריב עם הילד שלך כל הזמן זה ממש גיהינום. אתה נמצא בתוך דלת אמותיך ואין לך שלווה אפילו לא לרגע.

לאחר ההרצאה ניגש אלי אברך ואמר שהוא רוצה לספר לי את סיפור חייו, כי זה נוגע למה שדיברתי באותו ערב. "אני בדיוק נמצא במצב שבו דיברת הערב בהרצאה", הצהיר.

היה זה אברך בגיל שלושים וארבע, עצוב ודמעות זולגות מפניו, היה נראה על פניו שהאדם העומד מולי שבור נפשית לרסיסים.

"התחתנתי בגיל די צעיר", מספר האברך, "הייתי עובד די קשה לפרנסת הבית, לאחר מספר שנים פתחתי רשת חנויות ושקעתי עוד יותר בעבודה. מרוב שהייתי שקוע בעסקים ולצבור עוד ועוד כסף שכחתי שיש לי אשה בבית, לא השקעתי כלום בזוגיות שלי. הייתי חוזר מאוחר הביתה בכל יום.

"כל תחנוני אשתי לפניי, ש'אני גם חלק מהעסק שלך', כך היא הייתה אומרת לי, 'תשקיע בי גם', אך לא הייתי מתייחס. הייתי בטירוף בעבודה ולא שמעתי לתחנוני אשתי. כאשר היו לי כבר מספר ילדים קטנים ואשתי הייתה צריכה עזרה בבית ומבקשת ממני שאעזור לה. הייתי אומר לה כן כן אני עוד חצי שעה בבית ומהחצי שעה הדבר נמשך לשלוש ולפעמים ארבע שעות.

"הייתי חי לבד לעצמי, כאילו אין פה עוד אשה שהיא שותפה איתי בחיים. לפני מספר חודשים, היה זה לילה אחד, חצי שנה אחרי לידת בני החמישי וכמו תמיד הייתי אנוכי... אשתי באותו ערב התקשרה עשרות פעמים שאני כבר יחזור הביתה מהעבודה, שהיא צריכה את עזרתי, שאין לה כבר כוחות עם הילדים. אני זוכר שהגעתי באותו לילה מאוחר. רק פתחתי את הדלת ואשתי החלה לצעוק עלי כמו שהיא בחיים לא צעקה, תתבייש לך, לא אכפת לך ממני. אכפת לך רק מהעבודה. אני מרגישה שאין לי בעל.

ואני, במקום שאשתוק ואתנצל, לא יודע מה תפס אותי והתחלתי לצעוק עליה בחזרה וכך הדבר נמשך שעה שלמה - אני צועק והיא צועקת. אשתי אמרה משפטים שבחיים לא האמנתי שהיא תגיד ואז השם פשוט האיר לי ותפסתי את עצמי. הרי אשתי היא אשה טובה, משהו קורה פה, זה מה שאשתי מרגישה כלפיי? אולי הגזמתי עם מרוץ החיים המטורף הזה.
תשאל אותי האם עשיתי את מה שעשיתי בכוונה? ממש לא, הייתי מכור לעבודה ולכסף ושכחתי שיש מחיר לכל דבר. אולי פשוט שכחתי מה חשוב באמת בחיים.

הייתה לי איתו שיחה ארוכה וברוך השם הגענו לנקודות אור ולהבנה שגם אם הוא ירוויח הרבה מאוד כסף, השאלה היא מה באמת חשוב לו בחיים, על מה הוא רוצה לוותר.

הדבר שהכי חשוב לנו בחיים זה הבעל - האשה והילדים, בואו נשקיע בהם מעט מהזמן שלנו. לא רק שנקבל מהם בחזרה. אלא נעשה באמת את הדבר הכי חשוב לנו בחיים.

כותב השורות, מרדכי רוט

לפעמים אני שואל אנשים כמה זמן אתה משקיע בכל יום בילד שלך, באשתך. תקציב לפחות 10 דקות בכל יום שבהם אתה רק עם הילד שלך, בלי מכשיר סלולרי, בלי שום הטרדות והפרעות מהצד, אתה אך ורק עם הבן שלך או עם אשתך.
אנשים לא מבינים כמה כל השקעה כשהילדים קטנים משתלמת כשהם גדולים, אי אפשר לתאר כמה צער יש להורים שמתמודדים עם ילד שעושה להם בעיות.

לפני תקופה פגשתי אדם בשנות ה70 לחייו, שאלתי אתו מה הדבר שאתה הכי מתחרט עליו בחיים, הוא אמר לי זה שלא השקעתי בזוגיות שלי ובילדים שלי. אנחנו כבר חיתנו את כל הילדים, בחיים לא השקעתי בזוגיות כך שאנחנו חיים יחד באותו בית ופתאום אנחנו רואים שאין לנו שום דבר משותף יחד, שום קשר רגשי. כל עוד היו ילדים בבית אז זה עבר איכשהו, עכשיו שכולם התחתנו אנחנו מרגישים כל כך לבד. אין לתאר במילים.

לא עלינו ולא עליכם עשו מחקרים על אנשים שלפני שהלכו למות נשאלו מה הדבר שהם הכי מתחרטים עליו, בין הדברים הראשונים שהם אמרו זה שלא השקענו בילדים או בבני הזוג שלנו. ואותם אנשים ממש לפני ערש דוי אתם יודעים מה הם הכי רוצים ומשתוקקים? להספיק להיות עוד שעה, עוד דקה, עם הילדים ובני הזוג שלהם.

באותם מחקרים נשאלו אותם אנשים שהיו ממש לפני המוות, על מה הם הכי מתחרטים, והם ענו על זה שהם השקיעו את החיים שלהם יותר בעבודה במקום להשקיע במשפחה, בילדים, בדברים החשובים באמת. וכמובן בדברים החשובים לכל יהודי מאמין בתורה משה זה ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים.

שבת שלום לכל אחי בני ישראל היקרים.

לתגובות [email protected]

 

 

זוגיות אברך שלום בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד