כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

טויוטה יאריס: קטנה, יעילה ולא מרגשת מ-92 אלף שקל

המכונית החדשה אמורה להחזיר את יאריס לקונסנזוס: פרט לעיצוב השמרני, היא מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה שתפקודה דומה יותר לתיבה המוכרת, ועם מחירים נוחים יותר מבעבר

  • ט"ז טבת התשע"ב
טויוטה
טויוטה צילום: יח"צ

אם תרצו לדעת לאיזה קהל יעד מיועדת מכונית, תוכלו להסתכל ברשימת הצבעים שבהם היא מוצעת. לפי שיטה זו, טויוטה יאריס החדשה היא מכונית רצינית למדי, שמוצעת בגווני אפור ואדום כהה ושמרני. את הרושם הזה מחזק העיצוב החיצוני, עם קווים חדים ומדויקים, אך ללא מקוריות רבה או שאר רוח.

זהו הדור השלישי של יאריס. המהדורה הראשונה, שיוצרה בין 1999 ל-2005, נחלה הצלחה בישראל וזכתה למעמד כמעט אגדתי בשוק המשומשות, כי נחשבה למכונית קטנה ואמינה יחסית. הדור השני שמר על הקווים העגלגלים וצמח במידותיו, אבל היה יקר למדי בתחילה, וצויד בתיבה הילוכים רובוטית, שלא זכתה לאהדה בישראל. בשנה שעברה נמכרו רק 198 מכוניות יאריס בתוך סגמנט שגדל והלך.

המכונית החדשה אמורה להחזיר את יאריס לקונסנזוס: פרט לעיצוב השמרני, היא מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה שתפקודה דומה יותר לתיבה המוכרת, ועם מחירים נוחים יותר מבעבר - 100 אלף שקל לגרסה האוטומטית הבסיסית.

כניסה למכונית מגלה מרווח פנימי מכובד מאוד ולוח מחוונים נאה, אך קודר מעט. איכות החומרים אינה הטובה ביותר בקבוצה. המנוע הקטן, 1.33 ליטר עם 99 כ"ס, מעניק מספיק כוח בנסיעות עירוניות ופרבריות, מרחב המחיה הטבעי של המכונית. עם זאת, גם מחוץ לערים מדובר במכונית נעימה מאוד, עם נוחות נסיעה טובה (ביחס לקבוצתה) ובידוד רעשים יעיל. רק שאון המנוע חודר פנימה, מכיוון שהוא נדרש לעתים לסל"ד גבוה כדי לספק את כוחו. בכבישים מפותלים קשה לשאוב הנאה מהיאריס, שההגה שלה עמום במיוחד. חיסרון נוסף הוא תא המטען, שאמנם הספיק לשתי מזוודות קטנות, אך לא להרבה יותר מזה.

יאריס נמכרת בישראל בגרסה ידנית (92 אלף שקל) ובגרסה אוטומטית (100 או 103 אלף שקל). מפרט הבטיחות עשיר (שבע כריות אוויר) והגרסה המאובזרת יותר מצוידת בגאדג'טים כמו מצלמת רוורס, דיבורית בלוטות' ומסך מגע, אבל אין לה חישוקים קלים ואף לא חלונות חשמליים מאחור.

במחירים כאלה יאריס נראית כמו קנייה בטוחה, וכנראה שתהיה בת לוויה טובה לבעליה, אם כי נראה שמהנדסי טויוטה נמנעו במכוון מכל מאפיין היוצר חשק או רגש. מי שמחפש מכונית קטנה ויעילה ימצא ביאריס את מבוקשו, ומי שמחפש מקוריות ומעט ריגושים - יחפש מכוניות אחרות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד