כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צפו בדור הבא של המכוניות האמריקאיות בתערוכת דטריוט

משהו השתנה במעצמת הרכב המתאוששת עדיין מהמשבר הכלכלי של 2008 • המכוניות החדשות לא מיועדות רק לשוק המקומי

  • ט"ז טבת התשע"ב
פורד פיוז'ן
פורד פיוז'ן



הביטוי מכונית אמריקאית עדיין מקושר לדגמים גדולים עם מנועים עתירי סמ"ק ועיצוב שאפילו לא מנסה להצטנע - אבל תערוכת דטרויט מוכיחה שמשהו בכל זאת השתנה במעצמת הרכב, המתאוששת עדיין המשבר הכלכלי של 2008. המכוניות האמריקאיות החדשות לא מיועדות רק לשוק המקומי, אלא גם לייצוא בסין ובאירופה - לכן הן קטנות יותר ומוחצנות פחות. המכוניות החשובות שהוצגו שם מיועדות להגיע גם לישראל. אלה המכוניות שבקרוב תראו גם על כבישים בארץ:

פורד פיוז'ן (מונדיאו)

במסגרת המעבר של פורד לדגמים גלובליים, המחליפה של פורד פיוז'ן האמריקאית תשווק באירופה כדור החדש של המונדיאו. העיצוב דווקא דומה מאוד לדגם האירופי אבל החזית מאופיינת בשבכה חדשה ובפנסים צרים בהתאם לסגנון החדש של פורד. במהדורה האירופית יוצעו מנועי בנזין מוגדשים בנפח 1.6 ליטר (179 כ"ס) ו-2.0 ליטר (204 או 240 כ"ס). בארה"ב מוצעות גם צורות הנעה מתקדמות יותר. המכונית תימכר גם בגרסה היברידית והיברידית-נטענת עם צריכת דלק מוצהרת של 42.5 ק"מ לליטר.

דודגצילום: דודג
דודג


דודג' דארט

הילד המשותף הראשון של פיאט וקרייזלר נקרא על שם משפחתית אמריקאית משנות ה-60 (בה נהג גם אל באנדי), אבל מבוססת בכלל על אלפא רומיאו ג'ולייטה ומצוידת במרכב חמש דלתות בסגנון אירופי. העיצוב חלק ומודרני יותר ממה שהכרנו מדודג' וכנראה שהמכונית תשווק עם סמלי אלפא או פיאט ללא שינוי גדול. גם היצע המנועים מגיע בחלקו מפיאט. המכונית תשווק עם מנוע 1.4 ליטר טורבו (מולטיג'ט) המפיק 160 כ"ס, מנוע 2.0 ליטר מיושן יותר עם הספק זהה וכן עם מנוע מתוצרת קרייזלר (2.4 ליטר, 184 כ"ס). דודג' דארט מיועדת להימכר גם בארץ ואולי תגיע לכאן עם סמלי אלפא.

קדילאק ATSצילום: קדילאק ATS
קדילאק ATS


קדילאק ATS

אפילו קדילאק מותג של לימוזינות מוגזמות בעבר מכוון כעת דווקא לשוק היוקרה באירופה. הנשק האחרון שלו הוא ה-ATS, מכונית מנהלים יוקרתית וקטנה יחסית הממוצבת מול ב.מ.וו סדרה 3 ואאודי A4. המימדים שלה למעשה זהים לגמרי לאלה של הב.מ.וו מולה היא מתחרה. למכונית הנעה אחורית שאמורה להפוך אותה לדינמית יותר ומהנה לנהיגה. המנוע הבסיסי בהיצע הוא בנפח 2.0 ליטר עם 170 כ"ס (בסיוע מגדש טורבו), מעליו יוצע מנוע בנפח 2.5 ליטר עם 200 כ"ס ובפסגת ההיצע יימצא מנוע בנפח 3.6 ליטר עם 318 כ"ס. גרסת V ספורטיבית וחזקה עוד יותר צפויה להיות מוצגת בעתיד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד