י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

יאיר לפיד הגון, אבל נועם שליט?!

נכון, הדמוקרטיה מאפשרת לכל אדם להתמודד לכנסת, אבל נועם שליט עושה זאת כשהוא עושק את תמיכתנו הזכה בכאבו • ועוד לא דיברנו על כפיות הטובה שלו כלפי נתניהו

יאיר לפיד הגון, אבל נועם שליט?!



נועם שליט נכנס לתודעה של כולנו כאביו של החייל השבוי גלעד שליט, כאשר במאבק בלתי מתפשר וראוי להערכה נלחם על כך שבנו ייצא משבי החמאס.

כולנו היינו שותפים בדאגה לבנו עת היה בשבי ושמחנו בשמחתו עת חזר לארץ.

אף התקשורת נתנה כל במה אפשרית למשפחת שליט כאשר כל צעד מחאה שנעשה בעניינו של גלעד סוקר בהרחבה, לעיתים אף ללא פרופורציה, אך היה ברור לכל כי משפחת שליט היא "בשר מבשרה" של משפחה אחת גדולה. האמירה "כל ישראל ערבים זה לזה" קיבלה משמעות מעשית. לא היה זה מאבק פוליטי אלא מאבק אנושי מהמדרגה הראשונה.

נועם שליט הפך לאייקון תקשורתי במלא מובן המילה. הוא ידע לנצל עד תום את התקשורת למען לא יישכח בנו בשבי. בפועל היה הוא נציג "משפחת השבי" אשר העפילה בתקשורת על "משפחת השכול" ובסופו של יום מאבק זה צלח וראש הממשלה בנימין נתניהו בהחלטה אמיצה - גם אם שנויה במחלוקת - החליט לעשות מעשה ובניגוד לקודמו בתפקיד החליט על שחרור מאות מרצחים. הכל למען שובו של גלעד שליט הביתה.

היופי בדמוקרטיה הוא כי כל מי שמעוניין להתמודד לכנסת יכול לעשות כן. בדרכו לכנסת עליו להוכיח לציבור כי הוא ראוי לאמון שניתן לו וזאת בדרך כלל בעשייה ציבורית רחבה ורבת שנים.

יאיר לפיד הודיע כי הוא מעוניין לפנות את מקומו בתקשורת על מנת להעתיק את השפעתו מהעיתון והטלויזיה לטובת עשייה אפקטיבית בכנסת ישראל.

למרות שהשקפת עולמי שונה משנה, עליי להודות: ברור כי השפעתו תהיה ניכרת בבחירות הבאות.

אני לא חושב שיש מחלוקת כי מדובר על מתמודד ראוי והגון, אשר יתרום בדרכו שלו בשדה הפוליטי.

חזור בך, נועם

אף נועם שליט החליט להמתמודד לכנסת ובימים האחרונים אף כינס מסיבת עיתונאים (כפי שהוא יודע לעשות מניסיונו בעניין בנו). ההכרזה גרמה לרבים אכזבה קשה והרגשה של כפיות טובה וניצול ציני של ה"אחדות" בעניין בנו.

אין ספק כי אם גלעד שליט לא היה נחטף ומאן דהוא בשם נועם שליט ממצפה הילה, מקום שכוח אל, היה מבקש להתמודד לבחירות - ספק אם מישהו בכלל היה מתייחס להתמודדות זו וספק גדול יותר אם מישהו היה תומך בו.

אני מרשה לעצמי להאמין כי במצב כזה, נועם שליט כלל לא היה מציג את עצמו להתמודדות בכנסת.

המהלך בו נקט מר נועם שליט לאחר תקופה כה קצרה מחזרת בנו מהשבי, תוך שהוא נישא על גלי האהדה והסימפטיה למשפחת שליט בגין סבלה, אינו ראוי וזאת בלשון המעטה.

יש כאן גם כפיות טובה מצידו. נועם שליט החליט להתמודד במפלגה אשר במוצהר רוצה להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו שחתם על ההסכם עם החמאס להחזרת בנו. זה מוכיח לצערי כי מר שליט הוא כפוי טובה ועז פנים.

במקום "להשלים" עם בנו את השנים החסרות שהיה בשבי, החליט בהחלטה "מושכלת" כי גלי האהדה יימוגו ובאם ימתין בהתמודדותו לכנסת הרי ההשפעה של שבי בנו לא תאפשר לו את הכניסה לפוליטיקה, ועל כן החליט כי זה הזמן לנצל את "אפקט השבי" לצרכיו האישיים.

אף טענתו כי הוא מעוניין לשרת את הציבור טוב - לא מתקבלת. אם אכן זו כוונתו, יואיל נא מר שליט לפנות לאחד מארגוני הצדקה והחסד, לפעול לטובת הציבור ולהוכיח כי "תוכו כברו".

אני בהחלט מבין כי מר שליט שאינו עובד כיום, מחפש מקור פרנסה ראוי ומכובד, אבל אם הוא מכבד את עצמו וחשוב יותר - אם הוא מבקש לכבד את מאבק בנו - ראוי בו שיחזור בו מכוונתו להתמודד לכנסת וישיב את כבודו האבוד.

ויפה שעה אחת קודם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד