כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ב.מ.וו 535i – "הדרך המהירה לעסקים"

ב.מ.וו סדרה 5 תמיד הייתה מובילת קטגוריית הסלון והצטיינה בעיקר בהתנהגות מעולה שלא הייתה מוכרת למכוניות בסדר גודל כזה. יצאנו לבדוק אם ה-5, המצוידת במנוע גודש, עדיין בראש הקטגוריה והאם ההתנהגות עדיין נשארה לה

ב.מ.וו 535i  צילום: איגור קנופוב, אוטוספורט
ב.מ.וו 535i צילום: איגור קנופוב, אוטוספורט



עומדים ברמזור באחד מרחובות תל-אביב הפקוקים, האור מתחלף לירוק, הדעת מוסחת קלות ממערכת ה-I Drive , הב.מ.וו ממשיכה לעמוד במקום, גם כשהאור ירוק. שקט בתא הנוסעים, שקט בחוץ, כולם עומדים, מחכים שהבימר תתחיל להתקדם, אף אחד לא צופר כפי שניתן היה לצפות, כולם רוכשים לה כבוד. כבוד שמגיע לה.

סדרה 5 השביעית במספר מתייצבת אצלנו למבחן כמלכת מכוניות הסלון. תואר מכובד מאין כמוהו בשוק תחרותי, מתקדם ועתיר טכנולוגיה. מתחרות כמו מרצדס, אודי ויגואר שנושפות בעורף מאלצות את המהנדסים לעבוד שעות נוספות על מנת ליצור את אותה מכונה שתהיה יותר טובה מקודמתה, וזה קשה, וגם תהיה טובה יותר משאר המתחרות, וגם זה לא פחות קשה. ב.מ.וו שקצת הלכה לאיבוד בתקופה האחרונה עם מספר עיצובים לא מוצלחים במיוחד, חווית הנהיגה שהלכה מעט לאיבוד עם הטכנולוגיה והניתוק, חייבת הפעם לקלוע, לקלוע בול.

יורדים אל החניון החשוך על מנת לאסוף את המכונית, עם מבט ראשון מיד מזהים את העיצוב שכל כך מזוהה עם ב.מ.וו, סבכת הכליות הגדולה מקדימה, מכסה מנוע מקומר, פנסים, אי אפשר לטעות, זו עדיין ב.מ.וו. העיצוב בדור החדש המכונה F10 מוצלח, מאוד מוצלח, למעשה לדעתי ודעת רבים הוא אחד המוצלחים שיצא משערי המפעל הבווארי בשנים האחרונות, וזוהי כבר התחלה טובה עבור הסדרה 5 וב.מ.וו בעידן הנוכחי.

כניסה אל תא הנוסעים, שוב מזוהה עם ב.מ.וו עם קווים אלגנטיים ונקיים וקונסולה שמופנת מעט אל הנהג. שילוב הצבעים ברכב המבחן מאוד מוצלח ונעים עם חלק עליון בגוון שחור, פס עץ וריפודי עור בצבע חום נאה, סולידי, אלגנטי ויוקרתי.

מערכת ה-I Drive מוצלחת וקלה לשימוש מבעבר, לא התקשנו לנווט את עצמנו בין שלל הפונקציות ולמצוא את מה שחפצנו. כמצופה מב.מ.וו איכות החומרים גבוהה מאוד, כל הפקדים מרגישים מעולה וההקפדה על פרטים ניכרת היטב. המרווח מקדימה מצוין, הכיוונים למושב ולהגה חשמליים כמובן ואין קושי למצוא תנוחת נהיגה טובה. ברכב סלון גם היושבים מאחור צריכים לקבל איכות חיים גבוהה בהתאם למעמדם. כאן המרווח קצת פחות מצטיין בהתייחס לגודלה של המכוניות. שני נוסעים מבוגרים ישבו בנוחות כמובן אבל היינו מצפים למעט יותר מרווח.

רכב המבחן היה מאובזר כל טוב, מושב נהג ונוסע חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת, פנסי קסנון, חיישני חניה עם מצלמות לאחור ומצלמות לצדדים מקדימה, מערכת שמע מעולה ועוד ועוד.
תחנת הכוח מלפנים בנפח 3.0 ליטר מוגדשת מנפקת 306 כ"ס (5800 סל"ד) ומומנט של 40.8 קג"מ הזמינים כל הדרך מ-1200 סל"ד סופר נמוכים ל-5000 סל"ד. כל הכוח הזה עובר אל הגלגלים האחוריים כמובן דרך תיבת הילוכים בעלת 8 יחסי העברה! הביצועים? 250 קמ"ש מירביים ו-6.1 שניות 0-100

איך כל זה עובד בפועל אתם שואלים? טוב, טוב מאוד. היציאה מהמקום מעט הססנית, כנראה על מנת לשמור על הצמיגים האחוריים. אחרי זה האוטו פשוט נבעט קדימה וממשיך להאיץ עד מעבר ל-200 קמ"ש. השיוט ב-100 קמ"ש נעשה ב-1600 סל"ד נמוכים וחירשיים, אין רעשי רוח ורק מעט מאוד שאון צמיגים עמעום חודר אל תא הנוסעים. המנוע גמיש מאוד ונושם מעולה עד ל-7000 סל"ד, כוח לא חסר כאן בשום מצב. אין שום בעיה לשייט בנינוחות ב-200 קמ"ש ולנהל שיחה על מדד הנסד"ק ועליית מחירי הזהב.

תיבת ההילוכים בעלת 8 יחסי העברה משלימה את החבילה המאוד מרשימה הזו. העברות ההילוכים מהירות, חלקות ולא מורגשות. חשקה נפשכם לעבור משיוט נינוח להאצה חזקה?הורדת הדוושה לרצפה והתיבה תוריד אף שישה הילוכים! בבת אחת ותעיף את ה-5 קדימה. קיימת אופציה לתפעול ידני כאשר מופעל מצב הספורט, גם כאן התיבה מתפקדת בצורה טובה ויעילה.

ב.מ.וו ידועה בכיול הנוקשה של מתליה בכדי לחדד את התנהגותה. למרות אותה הנחה ה-5 נוחה מאוד. המתלים כאן רכים באופן מפתיע וה-5 מגהצת ומעלימה את כל תחלואי הכביש ביעילות ובנינוחות. גם שיבושים גדולים עוברים בקלות תחת גלגליה בלי שירעידו את גב הנוסעים. בכלל, יחד עם הנוחות המעולה, בידוד הרעשים והמנוע החרישי מציעה ה-5 מקום מאוד נעים לשהות בו בכל דרך.

איבדה משהו בדרך? רכביה של ב.מ.וו הציעו תמיד ערך מוסף בדמות חווית נהיגה שלא אפיינה את המכוניות הגדולות. האם אותה יכולת נשמרת גם בסדרה 5 החדשה? נתחיל בהגה, ב.מ.וו תמיד הצטיינה בהגאים שמצליחים להעביר מידע דרך ההגה אל ידי הנהג האוחז בו, מידע כל כך חיוני בנהיגה ספורטיבית, מידע שמספר מה קורה לגלגלים הקידמיים. כאן תקשורת זו הולכת לאיבוד וההגה כמעט ולא מתקשר ולא מעביר כל מידע לנהג. הוא אומנם מדוייק, מתקשה עם עליית המהירות אבל נותר מנותק וקל מידי. על נוחות הרכב ורכותם של המתלים צריך לשלם איפשהו, וכאן על הכביש המפותל זה בא לידי ביטוי. ה-5 פשוט רכה מידי, רוכנת על מתליה ולא משרה בטחון על הנוהג בה. ה-5 אומנם פחות חדה מבעבר אך עדיין נשארה לבימר יכולת נהדרת להיכנס לפניה בהתחשב במשקלה הגבוה, להדק את הקו בעזרת המנוע החזק ולהוציא את הזנב החוצה בכל לחיצה על הדוושה הימנית. שלא תטעו, הבימר הזאת עדיין מובילת הקטגוריה בכל הקשור לנהיגה ספורטיבית אבל היא איבדה מעט מהקסם שאפיין אותה בעבר.

עדיין המובילה סדרה 5 הייתה ונשארה מובילת הקטגוריה, הדגם החדש עבר מקצה שיפורים ומציע מנוע נהדר עם תיבת הילוכים מצויינת, תא נוסעים מפנק ואיכותי ונוחות נסיעה מעולה. היכולת הדינאמית אומנם ירדה מעט אך עדיין נשארה גבוהה. במחיר של קצת פחות מחצי מיליון שקלים ל-535 הנבחנת כאן אי אפשר לקרוא מציאה, אך קרוב לוודאי שאין מכונית סלון שמציעה את אותה חבילה מעולה כמו ה-5 הזו.

בחסות אוטוספורט מגזין רכב

בכדי לצפות במבחן המקורי: לחץ כאן


ב.מ.וו 535i צילום: איגור קנופוב, אוטוספורט































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד