ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

באמצע ה'סדר' בישיבה: הרב אליעזר גולדברג התמוטט - ונפטר במקום

בעיצומו של 'סדר' ליל שבת בישיבת 'צעירים' בבני-ברק, חש הרב אליעזר גולדברג - המשמש כר"מ בישיבה, ברע • לאחר הגעת כוחות ההצלה, איבד את הכרתו - וכעבור שעה נקבע מותו • תלמידי הישיבה קיימו משמרות סביב למיטתו • בחודש האחרון חש כאבים בחזה - אך בדיקה שעבר לא העלתה דבר

באמצע ה'סדר' בישיבה: הרב אליעזר גולדברג התמוטט - ונפטר במקום
יעקב כהן

טרגדיה בישיבה: בליל שבת בעיצומו של סדר הערב בישיבה (שעה 21:00 בערב) לצעירים בבני-ברק, חש הרב אליעזר גולדברג- מרבני הישיבה ברע.

הרב סיפר לתלמידי הישיבה כי הוא מרגיש כאבים בחזה, והתלמידים מיהרו להזמין את כונני ההצלה שהגיעו לישיבה הממוקמת ברחוב שמשון הגיבור בעיר.

כונני 'איחוד הצלה' ו'הצלה גוש דן' הגיעו תוך דקות לישיבה, וגילו את הכרב גולדברג שוכב תשוש בחדר השיעורים. לאחר דקות ספורות, לעיני המתנדבים, איבד הרב את הכרתו.

המתנדבים החלו בפעולות החייאה מצילות חיים כשאליהם מצטרפים צוות טיפול נמרץ. לאחר למעלה משעה של ניסיונות להחזיר את הדופק – קבע רופא את מותו במקום.

זאבי טפר, מתנדב 'איחוד הצלה', סיפר ל'בחדרי חרדים' כי במהלך ההחייאה שארכה כאמור שעה ארוכה אמרו בחורי הישיבה תהילים בבכיות ובזעקות.

לאחר קביעת המוות, החליטה הנהלת הישיבה – בעצה אחת עם הרב חנניה צ'ולק איתו התייעצו באמצעות גוי של שבת – להשאיר את גופת הרב בישיבה. תלמידי הישיבה קיימו משמרות סביב מיטתו.

אושי שלומוביץ, יו"ר 'הצלה גוש דן' סיפר ל'בחדרי חרדים': "הייתי בדרך הביתה ממקרה אחר, כשהייתי ברחוב נחמיה קיבלתי קריאה על מקרה ברחוב שמשון הגיבור, כשהגעתי למקום שוחחתי עם החולה ולאחר זמן קצר הגיע למקום ניידת טיפול נמרץ.

"לקראת הפינוי לבית החולים הוא איבד את הכרתו. הצוות החל בפעולות החייאה אשר במהלכו ניתנו לו מספר שוקים חשמליים. לאחר שעה כשראינו שהמצב בכי רע קראנו למספר בחורים על מנת שיהיה מנין, ותוך כדי יציאת נשמתו אמרו שמע ישראל. במקביל הוציאו את הכוהנים מבניין הישיבה".

"אשתו סיפרה כי בחודש האחרון התלונן כאבים בחזה ועבר בדיקות אך לא נמצא דבר. אתמול בלילה לאחר סעודת ליל שבת הלך לישיבה למרות שלא הרגיש בטוב".

הלוויתו תצא הערב, (מוצ"ש) בשעה 21:30 מישיבת 'צעירים' ברחוב שמשון הגיבור לבית החיים ויז'ניץ בבני ברק שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים..
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד