ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ח"כ אחמד טיבי ירתם לפתרון בעיית ההיפגעות במגזר הערבי

חבר הכנסת אחמד טיבי נפגש עם מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, במטרה להירתם לפתרון בעיית ההיפגעות בתאונות דרכים המגזר הערבי. בימים אלו יוזם טיבי הצעת חוק להפיכת מצלמות האכיפה לגלויות

ח"כ אחמד טיבי ירתם לפתרון בעיית ההיפגעות במגזר הערבי

חבר הכנסת אחמד טיבי, התארח היום במשרדי עמותת "אור ירוק", בהוד השרון. חבר הכנסת טיבי, נפגע עם מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב, ומספר בכירים בארגון, על מנת לקדם את נושא הבטיחות בדרכים, בקרב המגזר הערבי. אבואב, הציג לחבר הכנסת טיבי את הנתונים על פיהם, המגזר הערבי מהווה 20% מקרב האוכלוסייה אך חלקו במספר ההרוגים כמעט כפול.

35% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים הם מהמגזר הערבי. כמו גם, 44% מקרב הנהגים ו-39% מקרב הנוסעים. בקרב הולכי הרגל, 32% מההרוגים הם מהמגזר הערבי. בשנת 2010 נהרגו 16 פעוטות בגיל 0-4, 15 מהם היו מהמגזר הערבי. בקרב הילדים בגיל 5-9 64% מההרוגים היו מהמגזר הערבי.70% מהנהגים דיווחו כי אינם חוגרים את ילדיהם כלל או רק בחלק קטן מהנסיעות. שיעור החגירה בקרב הנוסעים מאחור הוא 24%.

חבר הכנסת טיבי, דיווח לאבואב כי הוא יזם הצעת חוק, שתחייב את משרד התחבורה לחשוף את מיקומן של מצלמות האכיפה. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק חיזק את דבריו של חבר הכנסת טיבי: "עמותת אור ירוק תומכת בהצבת מצלמות אכיפה גלויות בכבישים ובצמתים. כמו כן, יש לקבוע את מיקומן של מצלמות האכיפה באמצעות וועדה ציבורית בראשות שופט, ואת כספי הקנסות יש להעביר למאבק בתאונות הדרכים ולא להעשרת קופת המדינה", אמר אבואב והוסיף: "מחקר שנערך באנגליה הוכיח כי הצבתן של מצלמות אכיפה הפחיתה את מספר תאונות הדרכים עם נפגעים בכ-24%".

חבר הכנסת טיבי, הודיע כי בכוונתו לקיים יום עיון בועדת החקיקה בתאריך 15.02.2012, בנושא תאונות הדרכים במגזר הערבי בנוכחות מנכ"ל "אור ירוק" שמואל אבואב, שר התחבורה ובכירי המשטרה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד