כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מחקר: התמכרות לסמארטפונים גורמת לשמיעת "צלצולים מדומים"

מחקר בריטי חדש מצא קשר ישיר בין שימוש אובססיבי בסמארטפונים לרמות הלחץ של עובדים

  • כ' טבת התשע"ב
צילום: אבי דהאן
צילום: אבי דהאן

סמארטפונים הם כה ממכרים, עד כמשתמשים רבים חשים "רטט מדומה" משום שהם נואשים לקבל הודעות טקסט ועדכונים חדשים, לפי מחקר חדש שיוצג היום בכנס לפסיכולוגיה תעסוקתית בבריטניה ופורסם בעיתון "דיילי טלגרף".

הסמארטפונים נועדו להקל על אנשים את עומס העבודה, בכך שהם מאפשרים להם גישה לאימיילים ותזכורות גם כשהם מחוץ למשרד. אולם, משתמשים רבים אובססיביים כל כך לגבי האימייל והרשתות החברתיות, שהסמארטפונים משיגים את התוצאה ההפוכה וגורמים להם יותר לחץ, ובמקרים רבים גם לדמיין צלצולים או רטט".

החוקרים ביססו את המחקר על סקר ומבחני לחץ שערכו בקרב יותר ממאה מתנדבים, כולל סטודנטים ועובדים במגוון מקצועות. התוצאות הראו קשר בין השימוש בסמארטפונים לבין רמות הלחץ של המשתתפים, ללא קשר לתחום העיסוק שלהם. נמצא גם קשר ישיר בין לחץ לבין מספר הפעמים הממוצע שהמשתתפים בדקו את הטלפונים שלהם, כשהלחוצים ביותר דמיינו צלצולים.

ריצ'רד בולדינג מאוניברסיטת וורצ'סטר, שהוביל את המחקר, אמר כי מעסיקים צריכים לשקול ברצינות את הנטל שהסמארטפונים מעמיסים על עובדיהם. "חברות לא יצליחו אם העובדים שלהן יהיו לחוצים, ללא קשר למקור הלחץ", אמר. "כך שכדאי להן לעודד את העובדים לכבות את הטלפונים, לקצץ במספר האימיילים שנשלחים מחוץ לשעות העבודה, ולהפחית את הפיתוי לבדוק את המכשיר", הוסיף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד