ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

קמפיין חדש: "לא נוגעים בסמארטפון בזמן הנהיגה"

עמותת אור ירוק תעלה עם קמפיין בפייסבוק בהשתתפות כ-60 מובילי דעה. מאור ירוק נמסר: ""הסחת דעת בזמן נהיגה הינו אחד מגורמי הסיכון השכיחים ביותר להתרחשותן של תאונת דרכים"

קמפיין חדש: "לא נוגעים בסמארטפון בזמן הנהיגה"
מנחם הלוי



60 מובילי דעה הפכו לשגרירי המאבק בשימוש בסמארטפון בזמן נהיגה, במסגרת קמפיין חדש ברשת הפייסבוק. הקמפיין, בהובלת המסר - "לא נוגעים בסמארטפון בזמן נהיגה!" - נועד למגר שימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה.

עמותת "אור ירוק", המובילה את השינוי בתרבות הנהיגה בישראל, נרתמה אף היא לקמפיין. "הסחת דעת בזמן נהיגה הינו אחד מגורמי הסיכון השכיחים ביותר להתרחשותן של תאונת דרכים", נמסר מ"אור ירוק", "תאונה מתרחשת בשבריר של שנייה. שימוש בסלולארי בזמן נהיגה, לדיבור או שליחת סמס הוא הסחת דעת מסוכנת ביותר. שימוש בסמארטפונים, המסיחים את דעתנו לזמן ארוך יותר, משמעותו- הגדלת הסיכון לתאונה באופן משמעותי".

לצורך העלאת המודעות ורתימת אנשים רבים גייסו יוזמי הקמפיין מובילי דעה רבים שנהפכו לשגרירים לטובת המאבק, בהם זמרים, ספורטאים, דוגמניות ופעילים ציבוריים, לדוגמא: משה פרץ, רוני דואני, איציק שמולי, בית הבובות, עידן יניב, נדב אבוקסיס, פיני גרשון, מאיה הרמן, עתי שולברג, ג'קי מנחם, חן אהרוני, שירלי בוגנים, גל פרידמן, לי קורזיץ, אברהם טל, קובי אפללו, דורון גמצ'י ועוד. מובילי הדעה התבקשו לחבר סטאטוס דעתני ושנון שתומך במסר הקמפיין.

הקמפיין בפייסבוק אותו יזמו הסטודנטים שיצרו אותו, דניאל דויד שליבו, רוזי שוסטר, מיכל בנימין, רוזי אהרון זרד והילה אביגיל, הינו תחרות בקרב הגולשים לכתיבת סטטוס שנון ודעתני בנוגע לשימוש בסמארטפון בזמן נהיגה, הסטודנטית רוזי אהרון-זרד, אחת מיוזמי הקמפיין, הסבירה כי השימוש במפורסמים בוצע לאחר חשיבה מעמיקה: "גייסנו מובילי דעת קהל אשר מייצגים קשת רחבה של תפקידים ומאפיינים, וזאת בכדי שכל אחד יוכל להזדהות עם דמות הרלוונטית בעבורו, להתחבר למסר שלו, וכמובן ליישם את המסר".

לדברי הסטודנטים, עד היום, קמפיינים בתחום של בטיחות בדרכים נועדו להעלות מודעות ולזעזע, והקהל שצפה בתשדירים היה פאסיבי. כעת, במסגרת הקמפיין הנוכחי, החליטו הסטודנטים על גישה חדשה – הפעלת הקהל ע"י כתיבת סטטוס בנושא חשוב, דבר שלהערכתם עשוי לגרום למיגור השימוש בנייד בזמן נהיגה, ולהעלות את הנושא לדיון בקרב קהל היעד. הסטודנט דניאל דויד שליבו, מיוזמי הקמפיין: "הטכנולוגיה, יחד עם כל יתרונותיה, מביאה אתה אפשרות לאסון כבד. הטלפון החכם נהפך ליד השלישית שלנו. אנחנו דור מחובר וקשה לנו לעזוב את הנייד אפילו לרגע. המסר שלנו חד משמעי :אם לא נעזוב אותו בזמן הנהיגה נאבד את החיים- על החיים אין ביטוח".

לקמפיין נרתם אבנר פרישברג בעלי חברתSlide - advertising & content אשר עיצב ואפיין עבור הפעילות את דף הפייסבוק ותרם את עזרתו המלאה בניהול הפרויקט. לכל אורך האפליקציה מתקשרים הגולשים בוול (הקיר) על ידי העלאת שיח בנושא. סרטונים, תמונות של השגרירים והסטטוסים שלהם.

דוגמאות לסטאטוסים שהועלו:

משה פרץ: "תהיה סמארט ואל תתעסק עם האייפון בזמן הנהיגה".

רוני דואני: "אני מאמינה בלעשות דברים עד הסוף: כשאני רוקדת, שתי הרגליים בתנועה, כשאני שרה - כל הגרון נותן את הנשמה, כשאני נוהגת... הראש עסוק אך ורק בנהיגה. לא מסמסת, לא מעדכנת, לא מוחקת ולא מאשרת".

קובי אפללו: "קיבלתי סמס במהלך נסיעה, ומודה בטעותי שהצצתי רק ההצצה בלבד גרמה לכך שכמעט אתנגש ברכב שלפני. מה שגרם לי שחשוב שכולנו מתישהו נגיע לשמיים ונצטרף לים הרחמים. חייבים להימנע משימוש בסמארטפונים בזמן נהיגה, כי החיים יקרים מידי".

פיני גרשון: "כל חיי אני על הפרקט, הכביש הוא לא פרקט. אם אתה משחק עם הסמארטפון שלך מרגע שאתה על הכביש, אתה מסכן את החיים שלך ואת השחקנים הנוספים שאיתך".

אברהם טל: "אני חוטא מידי פעם לצערי הרב, אבל ברגע זה, כשאני כותב לכם אני מחדש את ההתחייבות שלי עם עצמי. לא נוגע בנייד בנהיגה. מי איתי?"

לעמוד הפייסבוק לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד