י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בנאום הניצחון

גפני: "נציג חרדי, מי שגדו"י אמרו להצביע לו"

חגיגות הניצחון של 'דגל התורה' ברחבי הארץ נמשכות. אמש הגיע תורה של צפת. גפני נשא נאום כמו בכל מקום, אך כאן, הסביר מדוע 'דגל' תמכה במועמד החילוני לראשות העיר כשהיה מועמד חרדי מולו | צפו 

גפני: "נציג חרדי, מי שגדו"י אמרו להצביע לו"
חבר הכנסת משה גפני צילום: אהרן קרון, פלאש 90

ח"כי 'דגל התורה' עלו אמש (ראשון) אל עיר הקודש צפת, לחגוג את הניצחון בעיר, עם מועמדה לראשות העיר - שוקי אוחנה.

במהלך הסעודה, נשא יו"ר 'דגל התורה' חה"כ משה גפני דברים, במהלכם חשף את סגור ליבו על שהתרחש מאחורי הקלעים באותם ימים מתוחים, כאשר 'שלומי אמונים' דרשה ממנו תמיכה מפורשת במועמד נחמן גלבך מדין "דין ירושלים כדין צפת".

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מנאומו של גפני, הוא נראה אומר, "פעם הייתה שאלה מה זה נקרא נציג חרדי, הייתה שאלה כזו לפני שבועיים ואמרנו ככה ענינו וגמרו, שנציג חרדי זה מי שגדולי התורה הורו להצביע עבורו, ומכיוון שגדולי התורה אמרו להצביע עבור שוקי אוחנה אז הוא יהיה חרדי...".

הנאום של גפני ואשר אמש. (באדיבות המצלם)

"אין דינה של צפת כדינה של ירושלים, כמו שזה לא דינה של בית שמש, האמירה הזאת היא אמירה שלא לומדים מעיר אחת על עיר אחרת, בצפת היה סממנים אחרים שהתבררו כנכונים ולא היו פשוטים כי רבים אצלנו חששו", מגלה יו"ר 'דגל'.

לדבריו, "מי שהכריע היה ראש הישיבה מרן הרב אדלשטיין, שאין דינה של ירושלים כדינה של צפת, שמדבר על בחירות, ההתנהגות היא התנהגות שונה, מה שעושים במקום אחד ומה שעושים במקום אחר, בשניהם שואלים את גדולי ישראל ועושים את מה שהם מחליטים".

שוקי אוחנה עם תומכיו, 'דגל התורה'. באדיבות המצלם

"אני עצמי פחדתי", חשף גפני את סגור ליבו, תוך שהוא מציין, "אבל מכיוון שחונכנו על ציות לדעתי תורה - ניצחנו, צריך לעשות את העבודה בדרך של שלום והיות שאני מסתובב עם שוקי אוחנה כבר עשר שנים, התרשמתי ממנו מאוד בקדנציות האחרונות, ברגע ששמעתי שיש לו סיכוי נדלקתי על העניין, לא היה שום סיכוי שהוא לא ייבחר, זה סתם היה דיבורי סרק".

אחריו עלה לשאת דברים, חה"כ יעקב אשר, שאמר בדבריו כי, "העיר צפת לימדה את כולנו, את העסקנים, את הפעילים של דגה"ת, שהשיקולים שלנו צריכים להיות רק שיקולים של תורה בהכוונתם של מרנן ורבנן שר התורה וראש הישיבה שליט"א".

לדברי אשר, "הסוגיה של צפת היתה מונחת על פתחו ועל כתפיו של ראש הישיבה, זה בדיוק מה שלמדנו שאנחנו לא מחליטים לבד והכל אנחנו צריכים לבוא לזקני העדה ולמרות שהגיעו אלינו הרבה אנשים לשכנע אותנו לעשות כל מיני דברים עם כל מיני חישובים - ראינו בחוש כיצד רצון יראיו יעשה".

דגל התורה צפת שוקי אוחנה יעקב אשר משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד