ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סמסונג תגדיל את השקעותיה ב-2012 לשיא של 41.4 מיליארד דולר

תזרים המזומנים החזק של סמסונג מאפשר לה לבצע הימורים נועזים • תגייס מספר שיא של 26 אלף עובדים

  • כ"ב טבת התשע"ב
סמסונג תגדיל את השקעותיה ב-2012 לשיא של 41.4 מיליארד דולר

קבוצת סמסונג הדרום קוריאנית, הכוללת את ענקית האלקטרוניה סמסונג אלטרוניקס, אמרה ביום שלישי כי תגדיל את תקציב ההשקעות שלה ב-2012 ל-41.4 מיליארד דולר. הגדלת התקציב היא עדות בולטת לפער הגדול שפותחת סמסונג מול מתחרותיה המדשדשות בתעשייה העולמית. 80% מההשקעות ההון של החברה יתבצעו על ידי סמסונג אלקטרוניקס, הגדולה ביחידות שבקונצרן.

סמסונג, הידועה בהשקעות גדולות בטכנולוגיות חדשות לפני המתחרות, מהמרת עה על שבבים לוגיים ומסכי OLED לשחזור הצלחתה בשבבי פלאש, שבבי זכרון למחשב ומסכי LCD, למרות שהמתחרות מצמצמות את השקעותיהן לנוכח החולשה בכלכלה העולמית ובהשקעות בטכנולוגיית מידע.

סמסונג, החברה הגדולה ביותר בדרום קוריאה, לא פירטה כיצד תתחלק ההשקעה, שבוונים קוריאנים מגיעה ל-48 טריליון. אנליסטים מצפים שהיא תגדיל השקעות בשבבים למכשירים ניידים ומסכי OLED - דיודות אורגניות פולטות אור - שיהיו הדור הבא של מסכים לטלוויזיות ומחשבים. החברה תשקיע בבניית מפעלים, מחקר ופיתוח, רכישות ומיזוגים וגיוסי עובדים.

"תזרים המזומנים החזק של סמסונג מאפשר לה לבצע הימורים נועזים על טכנולוגיות חדשות", אמר האנליסט לי סונטיי מ-NH אינווסטמנט אנד סקיוריטיס. "אין חברת טכנולוגיה שיכולה להביס אותה בהשקעות, וכך סמסונג מצליחה למצוא מקורות חדשים של הכנסה לפני המתחרות ולהגדיל את הפער מולן".

סמסונג אמרה גם כי תוסיף מספר שיא של 26 אלף עובדים השנה, לעומת 25 אלף בשנה שעברה, בזמן שבענפים רבים, כולל הפיננסים, מקצצים עשרות אלפי משרות. סמסונג מעסיקה 350 אלף עובדים בעולם.

סמסונג מייצרת את המעבדים שמפעילים את האייפון והאייפד של מתחרתה אפל, וכן קו של מוצרים מתחרים – הגלקסי. חטיבת המסכים שלה היא הספקית הכמעט יחידה של מסכי OLED, המשמשים כיום בגאדג'טים היוקרתיים ביותר, וצפויים להחליף את מסכי ה-LCD בטלוויזיות. לפי תחזיות יגיעו ההכנסות ממסכי OLED ליותר מ-20 מיליארד דולר עד 2018.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד