א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אפל הסירה את אפליקציית WhatsApp מהאפסטור

החברה הכחישה דיווחים לפיהם האפליקציה הפופולרית הוסרה בשל בעיות אבטחה, ומסרה כי גירסה חדשה תעלה בקרוב • משתמשי אנדרואיד, בלקברי ונוקיה יכולים להמשיך ולהוריד אותה

צילום: אי–פי
צילום: אי–פי

WhatsApp, אחת האפליקציות המצליחות ביותר בשוק הסמארטפונים, ספגה מכה קשה לאחר שאפל החליטה להסירה מחנות האפליקציות שלה במכשירי האייפון והאייפד.

גולשי אייפון שניסו להוריד בימים האחרונים את האפליקציה הפופולארית, המאפשרת שליחת הודעות טקסט, וידאו וקול בחינם, הופתעו לגלות כי היא הוסרה מהאפסטור, מסיבה שאינה ברורה. נסיון להוריד את האפליקציה מעלה הודעת פופ-אפ שהיא אינה זמינה עוד להורדה. עם זאת, מי שכבר הוריד אותה לאייפון או אייפד יכול להמשיך ולעשות בה שימוש, וכמו כן היא זמינה להורדה במכשירי אנדרואיד, בלקברי ונוקיה.

בלוג הטכנולוגיה THE VERGE דיווח בתחילה כי האפליקציה הוסרה בשל בעיות אבטחה, אך Whatsapp היזדרזה להכחיש את הטענה בטוויטר. החברה לא הסבירה מדוע הוסרה האפליקציה, אך מסרה כי גירסה חדשה שלה כבר מוכנה וממתינה לאישורה של אפל.

אפליקציית WhatsApp מחקה את ממשק ה-SMS המוכר, אך מעבירה את ההודעות דרך חבילת הגלישה הסלולרית של הלקוח או ב-WiFi, וכך מאפשרת לשלוח אותן בחינם. התוכנה הפכה לדרך תקשורת נפוצה בין מחזיקי סמארטפונים, הודות לכך שבניגוד לתוכנות ייעודיות כמו BBM לבלקברי ו-iMessage לאייפון, היא זמינה לכל מערכות ההפעלה: אנדרואיד, בלקברי, iOS, סימביאן (של נוקיה) ואלחרונה גם ווינדוז-פון. כך, התוכנה מאפשרת תקשורת בין בעלי מכשירים שונים. גם בישראל היא זוכה לפופולריות רבה בקרב מחזיקי מכשירים חכמים.

למחזיקי אייפון התוכנה עולה דולר, ואילו למשתמשי שאר המכשירים היא חינמית לשנה הראשונה ולאחר מכן עולה דולר. אפשר להעריך כי הכנסות החברה עד כה צנועות, אך הנזק שהיא גורמת לחברות הסלולר הוא ענק, היות שהיא פוגעת בהכנסות מ-SMS - אחד השירותים הרווחיים ביותר לספקיות התקשורת.

בנובמבר 2011 הודיעה החברה כי משתמשי האפליקציה ברחבי העולם שולחים מיליארד הודעות ביום. הנתון המרשים פורסם בבלוג החברה, שפירטה כי מדובר בממוצע של 41 מיליון הודעות בשעה, 694 אלף הודעות בדקה ו- 11 אלף הודעות בשנייה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד