ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"אסור להפחית את התקציב במאבק בתאונות הדרכים"

בעקבות הקיצוץ הרוחבי בתקציב, לו נדרשים כל משרדי הממשלה, אומר מנכ"ל אור ירוק: " קיים קשר ישיר וחד משמעי בין הקיצוץ בתקציב לבין עלייה במספר ההרוגים בכבישים"

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, קורא לממשלה שלא להפחית התקציב המאבק בתאונות הדרכים. על פי תוכנית התקציב המקורית לשנת 2012, תקציב המאבק לתאונות דרכים אמור היה להסתכם בכ-306 מיליון שקלים בלבד- קיצוץ של כ-17 מיליון שקלים לעומת תקציב 2011, שהסתכם בכ-323 מיליון שקלים. כעת יידרש משרד התחבורה לקצץ 4 מיליון ₪ נוספים. "ישראל נמצאת במצב חירום במאבק בתאונות הדרכים. קיים קשר ישיר, וחד משמעי בין הקיצוץ בתקציב, לבין עלייה במספר ההרוגים בכבישים. הקיצוץ בתקציב הורג".

בימים אלה נדרשים כל משרדי הממשלה, וביניהם משרד התחבורה, לקיצוץ רוחבי בתקציבם, בעקבות ההחלטה על יישומו של חוק חינוך חובה מגיל 3. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, קורא לממשלה שלא להפחית התקציב המאבק בתאונות הדרכים. " קיים קשר ישיר וחד משמעי בין הקיצוץ בתקציב לבין עלייה במספר ההרוגים בכבישים. הקיצוץ בתקציב הורג", אומר אבואב.

מדינת ישראל נמצאת בנסיגה מדאיגה בכל הקשור למלחמה בתאונות הדרכים. לאחר קיצוץ תקציבי מתמשך ועקבי, במשך ארבע השנים האחרונות, שהביא לעלייה במספר תאונות הדרכים ובמספר ההרוגים בכבישים, ניתן לומר בוודאות - הקצוץ בתקציב הורג. בשנת 2008 הקצתה ממשלת ישראל 550 מיליון שקלים, למאבק בתאונות הדרכים. בשנת 2011 הופחת התקציב ל-323 מיליון שקלים - קיצוץ של 227 מיליון שקלים. תקציב המאבק בתאונות הדרכים קוצץ בכ-41%!. הקיצוץ בתקציב הביא לעלייה משמעותית במספר ההרוגים בדרכים.

בשנת 2009 חלה ירידה של כ-20% במספר ההרוגים בדרכים, בעקבות הקצאת התקציב הראוי בשנת 2008. לעומת זאת, לאחר הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-170מיליון שקלים, בשנת 2009 – נרשמה עלייה של 8.4% במספר ההרוגים בדרכים בשנת 2010, ביחס לשנת 2009. הקיצוץ בתקציב נמשך גם בשנת 2010 ובשנת 2011קוצצו כ- 22מיליון ש"ח נוספים. התוצאה- בשנת 2011 לא חל כל שיפור במספר ההרוגים בדרכים ביחס ל 2010. ממשלת ישראל כשלה ביעד שהציבה לעצמה - ירידה בסך 6% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים.

הסיבה העיקרית לכישלון בהפחתת מספר ההרוגים בשנת 2011 היא הקיצוץ המתמשך בתקציבים המוקצים למאבק בתאונות דרכים. הקיצוץ בתקציב משמעותו: פחות אכיפה משטרתית שתוצאותיה- עלייה במספר הנהגים ההרוגים, פחות השקעה בשיפור התשתיות שתוצאותיה- עלייה במספר ההרוגים בכבישים הבינעירוניים, פחות השקעה בכוחות פנוי והצלה (פינוי מוסק)- שתוצאותיה אי הפחתה במספר ההרוגים בכבישים, פחות השקעה בחינוך והסברה, בעיקר במגזר הערבי, שתוצאותיה- היפגעות של ילדים ונהגים צעירים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מבחינת המאבק בתאונות הדרכים, מדינת ישראל נמצאת במצב חירום. המאבק בתאונות הדרכים מסתמן ככישלון בעקבות הקיצוץ המתמשך בתקציב, ואת הכישלון הזה, שמשמעותו אובדן חיי אדם, יש לתקן לאלתר. חובתה של המדינה לשמור על חיי אזרחיה בכבישים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד