ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לא סומכים על פיץ' ו-S&P: סוכנות דירוג אשראי אירופית תוקם ב-2012

איש העסקים הגרמני רולנד ברגר מנסה לגייס 300 מיליון יורו להקמת הסוכנות, אשר לדבריו תספק דירוגים מדויקים ומהימנים יותר מהסוכנויות האמריקאיות הגדולות

  • כ"ז טבת התשע"ב
סרקוזי. צילום: ויקיפדיה
סרקוזי. צילום: ויקיפדיה

סוכנות דירוג אשראי אירופית, שתתחרה במודי'ס, S&P ופיץ' האמריקאיות, צפויה להיות מוקמת השנה, כך אמר איש העסקים הגרמני רולנד ברגר, אשר יוזם את הקמת הסוכנות.

ברגר, מייסד חברת ייעוץ הקרויה על שמו, אמר בראיון לעיתון "קוריירה דלה סרה" כי הוא מקווה שסוכנות פרטית ללא מטרות רווח תוקם כבר "במחצית הראשונה של השנה או בתשעה החודשים הראשונים של השנה" למטרה זו. ברגר מקווה לגייס במהלך התקופה 300 מיליון יורו, וקרא לממשלות ולחברות באירופה לתמוך בהקמת הסוכנות.

"המודל המוצע הוא של סוכנות שבה מי שמשלם על השירותים הם לקוחות שמעוניינים בתוצאות אובייקטיביות ואמינות", אמר. לדבריו, הסוכנות החדשה, אשר בסיסה יהיה בהולנד, כבר זכתה לאישור הנציבות האירופית וממשלות באירופה, כמו גם סין ומדינות ערביות.

שותפו של ברגר, מרקוס קראל, אשר ממונה על הקמת הסוכנות החדשה, אמר לשבועון "יורו אם זונטאג" כי היא תבדל עצמה מהמתחרות בכך שניתוחיה יהיו מהימנים. לקוחות יוכלו לתבוע פיצויים מהסוכנות, מה שלדברי קראל ייתן לה תמריץ לספק ניתוחים מדויקים.

פוליטיקאים באירופה מתחו באחרונה ביקורת חריפה על S&P, מודי'ס ופיץ', בטענה כי שלוש סוכנויות הדירוג הגדולות היו פזיזות מדי כשהורידו את דירוגי האשראי של מדינות באירופה למרות חבילות החילוץ ותכניות הצנע. בתחילת החודש הורידה S&P את דירוג האשראי של תשע מדינות בגוש היורו, כולל צרפת ואוסטריה, שהיו בעלות דירוג אשראי מושלם (AAA).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד