ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אור ירוק מציגה: מקבץ הצעות חוק שהוצעו לאחרונה

האם יהיה בקרוב איסור להתקנת חלקי חילוף שאינם ידידותיים להולכי רגל בכלי רכב משומשים? האם ייאסר על כלי רכב מסחרי לעקוף כלי רכב מסחרי אחר ומה צריך להיות העונש המינימלי למי שנתפס תחת השפעת אלכוהול וסמים?

אור ירוק מציגה: מקבץ הצעות חוק שהוצעו לאחרונה
יעקב נחומי


הצעת חוק: לאסור התקנת חלקי חילוף שאינם ידידותיים להולכי רגל בכלי רכב משומשים

הצעת חוק חדשה ביוזמת חברי הכנסת כרמל שאמה ורוברט טיבייב מבקשת להגביל את השימוש בחלקי רכב אשר אינם עומדים בתקינה מחייבת (הגנה על הולכי רגל).

הצעת החוק שהוגשה לכנסת ב-14.11.2011 מבקשת לקבוע כי בעל מוסך שירות או מי מטעמו לא יבצע תיקון כלי רכב תוך שימוש במוצר תעבורה שאינו עומד בהוראות ההגנה על הולכי רגל ובלבד שכלי רכב כאמור, עמד בעת רישומו, לפי פקודת התעבורה, בדרישות הקבועות באותן הוראות. כוונת מגישי הצעת החוק, חברי הכנסת שאמה וטיבייב היא להגביר את ההגנה על הולכי הרגל בעת אירוע של תאונה.

מגמת יצרני הרכב בשנים האחרונות היא לפתח טכנולוגיות ופיתוחים הנדסיים שיגנו על הולכי הרגל. האיחוד האירופי קבע תקן אשר קובע תצורה, קשיחות ומבנה חלקים העשויים להקטין באופן משמעותי את הנזק להולך הרגל הנפגע בעת תאונה. התקן כבר אומץ בארץ והוא כולל רישום של רכבים חדשים.

מטרת הצעת החוק היא להימנע מכשל בטיחותי על ידי הבטחת שימור תכונות הרכב המקורי בהגנה על הולכי הרגל, גם בעת החלפת מוצר ממוצרי התעבורה.

עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל מהווים כשליש מכלל ההרוגים מתאונות דרכים במדינת ישראל. בישראל, שיעור ההרוגים בקרב הולכי הרגל הוא מהגבוהים ביחס למדינות המתקדמות".

הצעת חוק: לאסור עקיפה של כלי רכב מסחרי על כלי רכב מסחרי אחר


הצעת חוק חדשה ביוזמת חבר הכנסת מגלי והבה מבקשת להגביל את העקיפה של רכב מסחרי בכבישי ישראל.

הצעת החוק שהוגשה ב-12.12.2011 מבקשת לקבוע כי בכביש שיש בו פחות משלושה נתיבים באותו כיוון נסיעה, נוהג רכב מסחרי או רכב עבודה שמשקלו הכולל המותר עולה על 3500 ק"ג לא יעקוף כלי רכב מסחרי אחר.

כוונתו של חבר הכנסת מגלי והבה היא לאסור עקיפה של רכב מסחרי על פני רכב מסחרי אחר, בכביש בו יש שני נתיבים. עקיפה של כלי רכב מסחרי נשית באיטיות וחוסמת את שני נתיבי הנסיעה. פעמים רבות נוצר עומס תנועה בשל העקיפה.

בכבישים בעלי שלושה נתיבים ניתנת האפשרות לשאר כלי הרכב לעקוף את שני כלי הרכב המסחריים ולמנוע את עומסי בתנועה הבלתי מוצדקים.

הצעת חוק: לקבוע עונש מינימאלי של חמש שנות מאסר לאדם שנהג תחת השפעת אלכוהול וסמים

הצעת חוק חדשה שהוגשה על ידי חברי הכנסת משה מטלון, זאב בילסקי, חמד עמאר ואורי אריאל מבקשת להחמיר בעונשו של אדם שנהג תחת השפעת אלכוהול וסמים.

מטרת הצעת החוק היא להרתיע אנשים מלבצע עבירות תנועה חמורות כמו נסיעה תחת השפעת אלכוהול או השפעת סמים ובמיוחד להרתיע את מי שנהג כשרישיונו נפסל.

"לאור הסכנה החמורה הנשקפת לציבור מהתנהגויות אלו", טוענים מגישי הצעת החוק, "ראוי לקבוע עונשים חמורים יותר ואף עונש מינימום".

נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים מהווה סיכון בטיחותי ממדרגה ראשונה לנהג ולשאר משתמשי הדרך. בנוסף גם נהיגה כשרישיון הנהיגה נפסל מהווה עבירה בוטה על החוק. לעיתים, אותם עבריינים שנוהגים כשרישיונם נפסל, מגדילים לעשות ונוהגים תחת השפעת אלכוהול או סמים.

הצעת החוק באה להחמיר עם אותם עברייני תנועה ובה בעת להרתיע נהגים אחרים מלעבור עבירה דומה.

עמותת אור ירוק: "בעת האחרונה ניתן לראות כי קיימת מגמה של החמרה בענישה בעברות תעבורה. לאחרונה אושרו רפורמות חדשות בענישה המחמירות עם נהגים שעברו עבירות תנועה חמורות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד