ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

האם גפני יציל את תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים?

מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, פנה באופן אישי ליושב ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "מנע את הקיצוץ המתמשך, בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. קיצוץ משמעותו הרוגים נוספים בכבישי ישראל"

האם גפני יציל את תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים?
יעקב כהן

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק פנה היום (19.01.2012) ליושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת, משה גפני בבקשה כי יפעל למניעת הקיצוץ המתמשך בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "אני פונה אליך באופן אישי", כותב אבואב, לחבר הכנסת גפני, "לפעול למניעת הקיצוץ המתמשך בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. קיצוץ בתקציב הבטיחות בדרכים משמעותו הוא הרוגים נוספים בכבישי ישראל".

על פי המלצות ועדת שיינין, אשר אומצו על ידי ממשלת ישראל, תקציבה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צריך היה להסתכם ב-550 מיליון שקלים בשנה. זהו התקציב שהוקצה למאבק בתאונות הדרכים בשנת 2008. בשנת 2012 קוצץ תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לכ-302 מליון שקלים בלבד, קיצוץ של כ- 45%, (הפחתה של כ- 250 מיליון שקלים).

"בהמשך לפעילותך הקודמת להבטחת תקציב המאבק בתאונות הדרכים, וכיושב ראש ועדת הכספים", כותב אבואב במכתבו, "אני קורא לך, לפעול באופן נחרץ ומיידי למניעת כל קיצוץ נוסף בתקציב הרשות הלאומית. אני רואה זאת כחובה ציבורית ולאומית של כולנו, לעצור את הקיצוץ ולעגן תקציב של 550 מיליון שקלים למאבק בתאונות הדרכים".

התוצאה הישירה של הקיצוץ בתקציב המאבק בתאונות הדרכים, היא העלייה במספר ההרוגים בכבישים. בשנת 2008 הקצתה ממשלת ישראל 550 מיליון שקלים, למאבק בתאונות הדרכים והתוצאה- ירידה של כ-20% במספר ההרוגים בדרכים בשנת 2009.

לעומת זאת, לאחר הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-170מיליון שקלים, בשנת 2009 – נרשמה עלייה של 8.4% במספר ההרוגים בדרכים, בשנת 2010. הקיצוץ בתקציב נמשך גם בשנת 2010 ובשנת 2011 קוצצו כ-22 מיליון שקלים נוספים. התוצאה- בשנת 2011 חלה עליה של כ-0.5% במספר ההרוגים בדרכים ביחס לשנת 2010. הסיבה העיקרית לכישלון בהפחתת מספר ההרוגים בכבישים, הוא הקיצוץ המתמשך בתקציבים המוקצים למאבק בתאונות דרכים. הקיצוץ בתקציב הורג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד