כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סאאב תחזור לחיים? חברות סיניות, הודיות וטורקיות הביעו עניין בחברה

חברת הרכב השוודית הודיעה בדצמבר על פשיטת רגל, לאחר שנכשלו ניסיונות רכישה של החברה על-ידי חברת יאנגמאן הסינית

  • כ"ז טבת התשע"ב
סאאב. צילום: אי. פי.
סאאב. צילום: אי. פי.

כמה חברות סיניות, הודיות וטורקיות הביעו עניין מחודש בסאאב, לאחר שיצרנית הרכב השוודית הודיעה בדצמבר על פשיטת רגל. כונסי הנכסים של החברה מנהלים מגעים עם כמה גורמים המתעניינים ברכישתה, אם כי עוד לא הוגשו הצעות רשמיות, דווח ברויטרס. סאאב הכריזה על פשיטת רגל בדצמבר לאחר שנכשלו ניסיונות להצילה על ידי הממשלה השוודית וחברת סוודיש-אוטומוביל NV (לשעבר ספייקר ההולנדית), הבעלים הקודמים של החברה.

חברת הרכב הסינית יאנגמאן חזרה להתעניין בחברה, לאחר שהגישה באוקטובר בקשה לרכישתה, שלא יצאה אל הפועל בשל התנגדות של ג'נרל מוטורס - הבעלים של סאאב עד 2010 - שחששה כי טכנולוגיות שפיתחה יועתקו על ידי הסינים.

"ניהלנו שיחות עם כמה גורמים המתעניינים בחברה. כמה מהם מתעניינים ברכישת החברה בשלמותה ואחרים מתעניינים רק בחלקים ממנה", אמר האנס ברגוויסט, אחד מכונסי הנכסים של החברה. "אבל יש לנו רצון למכור אותה בשלמותה", הוסיף

העיתון השוודי "דגנס אינדוס טרי" דיווח בשבוע שעבר כי גם קרן ההשקעות הטורקית ברייטוול ויצרנית הרכב ההודית מהינדרה הביעו עניין מחודש בסאאב.

סאאב, שהוקמה ב-1937 והפכה לסמל שוודי של יוקרה מאופקת, נמכרה בפברואר 2010 על ידי ג'נרל מוטורס לסוודיש-אוטומוביל NVתמורת 74 מליון דולר, זכתה להגנה מפני נושים בספטמבר האחרון ומאז חיפשה משקיע, לשווא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד