ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האיחוד האירופי הסכים: הטלת אמברגו על הנפט האיראני

בכיר באיחוד: שרי החוץ באיחוד הסכימו כי האמברגו יתחיל ב-1 ביולי • ההודעה הרשמית צפויה להתפרסם מאוחר יותר היום

  • כ"ח טבת התשע"ב
האיחוד האירופי הסכים: הטלת אמברגו על הנפט האיראני
נשיא איראן לשעבר אחמדיניג'אד צילום: ארכיון בחדרי חרדים

שרי החוץ של האיחוד האירופי הסכימו על הטלת אמברגו על הנפט האיראני, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי. לפי בכיר באיחוד האירופי, השרים הסכימו על תחילת האמברגו ב-1 ביולי וצפויים לאשר באופן רשמי את תוכנית האמברגו מאוחר יותר היום, אמר הבכיר לבלומברג.

הפגישה היום הוקדמה מהתאריך המקורי ב-30 בינואר. מדינות האיחוד האירופי כבר החליטו באופן כללי על הטלת חרם על נפט מאיראן כחלק ממאמצי המערב ללחוץ על המדינה לחדול מתוכניות הגרעין שלה.

עם זאת, חברי האיחוד טרם סיכמו את הפרטים הסופיים בנוגע ללוח הזמנים לתחילת החרם. כמה בכירים אמרו כי ייתכן שחלק מהמדינות יהיו מעוניינות לדחות את מועד תחילת החרם כדי למנוע זעזועים נוספים בכלכלות החלשות.

יוון, התלויה מאוד בנפט האיראני, היא אחת המדינות שניסתה לדחות את תחילת האמברגו. בריטניה, צרפת, הולנד וגרמניה מעוניינות כי תקופת החסד לא תארך יותר משלושה חודשים. ההחלטות נגד איראן מגיעות במקביל להחלטת ארה"ב על הטלת סנקציות על המדינה שעליהן הכריזה ב-31 בדצמבר.

איראן היא ספקית הנפט השנייה בגודלה בעולם, אחרי ערב הסעודית והיא בין 12 המדינות החברות בארגון אופ"ק (OPEC). מדינות האיחוד האירופי רוכשות מאיראן כ-600 אלף חביות נפט ביום מתוך תפוקה יומית איראנית של 2.6 מיליון חביות ובכך הופכות את האיחוד האירופי לצרכנית הגדולה ביותר של נפט איראני.

גורמים בכירים באיראן איימו בחודשים האחרונים לסגור את מיצר הורמוז, המהווה את מעבר הנפט החשוב ביותר בעולם - אם המערב יטיל סנקציות על משלוחי נפט מהמדינה. אולם מאוחר יותר נסוגו בכירים בצבא מהאיום ואמרו שאמנם טהרן מסוגלת לסגור את הנתיב האסטרטגי בקלות אך אין בכוונתה לעשות זאת לעת עתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד