כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

4.5 שנות מאסר לנהג אוטובוס שהואשם בגרימת מוות ברשלנות

בתאונה שהתרחשה במאי 2010 נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו נוסעים רבים אחרים. מנכ"ל "אור ירוק": "שוליים צרים, שאינם תקינים, מהווים סכנת חיים למשתמשי הדרך"

4.5 שנות מאסר לנהג אוטובוס שהואשם בגרימת מוות ברשלנות
מנדי הכטמן



היום, 23 לינואר, גזר שופט בין הדין לתעבורה בעכו 4.5 שנות מאסר בפועל על נהג האוטובוס, אשר הואשם בגרימת מוות ברשלנות- בעקבות תאונה שהתרחשה במאי 2010, ובה התנגש האוטובוס, שעשה את דרכו מהתחנה המרכזית במפרץ חיפה לצפת. בתאונה נספו חמישה בני אדם ונפצעו נוסעים רבים אחרים.

בגזר הדין מתייחס השופט אבישי קאופמן לנושא שולי המפגע בכביש – שוליים צרים ובלתי תקינים, אשר לא תוקנו עד היום. עמותת אור ירוק התריעה על המפגע בכביש כבר בסמוך לתאונה. מחקירת עומק שערכה העמותה עלו הממצאים הבאים: במהלך החקירה נמצא כשל בתשתית. חקירת התאונה העלתה כי בקטע כביש זה, כמו בכבישים בין עירוניים רבים בישראל רוחב שולי הכביש מימין לו אינו רחב מספיק לשמש מקום לעצירת כלי רכב בכלל וכלי רכב כבדים כמשאיות עם ובלי נגררים בפרט, לא בחרום ובוודאי שלא בשגרה.

ניתן לפתור בעיה זאת בשתי דרכים שונות. הדרך האחת הינה יצירת מפרצי חניה שישמשו לעצירה בטוחה של כלי רכב וישאירו שולי ביטחון שיבטיחו את שלומם של המשתמשים בדרך. השיטה השנייה היא הרחבת השוליים מימין לכביש לרוחב של 3.5 מ' על חשבון הצרת רוחבו של אי התנועה המרכזי (המצויר).

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": שוליים צרים, שאינם תקינים, מהווים סכנת מוות למשתמשי הדרך. התוצאה הטרגיות של תאונה מצערת זו, כמו גם של תאונות דרכים נוספות יכולות היו להימנע אם המפגע היה מטופל ומתוקן. התרענו על המפגע כבר בסמוך לתאונה ואני קורא לרשויות לפעול לאלתר להרחבת שולי הכבישים, במקומות הנדרשים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד