ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אלקטרה מציגה: טיפים לבחירת מייבש כביסה

שוקלים לרכוש מייבש כביסה? המומחים של אלקטרה מוצרי צריכה עוזרים לכם לבחור את מייבש הכביסה המושלם עבורכם • מה חשוב לבדוק לפני הרכישה ומה ההבדל בין סוגי הפעולה של המייבשים?

אלקטרה מציגה: טיפים לבחירת מייבש כביסה

מייבש הכביסה הוא מוצר פשוט יחסית להפעלה. כל סוגי המייבשים מהבסיסי ביותר ועד ליוקרתי והמשוכלל ביותר, פועלים על אותו עקרון: תוף המייבש מערבל את הבגדים, גוף החימום בסיוע מאוורר מפזר אוויר חם, מסלק את הלחות ומייבש את הכביסה.

מייבשים טובים ישפרו את טיב הייבוש ומשך הזמן לייבוש ויסייעו בשמירה על איכות הבגד. לכן, בקניית מייבש חפשו מוצר שיאפשר לכם לחסוך בזמן הייבוש ובעלויות האנרגיה ולעשות זאת בנוחות וביעילות.

מדריך זה ילווה אתכם בקניית מייבש הכביסה הבא שלכם.

תחום המייבשים נחלק לשתי קטגוריות עיקריות על פי שיטת הייבוש:

שיטות ייבוש:

מייבש עם צינור פליטה:

השיטה הנפוצה ביותר לייבוש בה כל החום הנפלט מתהליך הייבוש יוצא דרך צינור חיצוני המחובר למייבש. בשיטה זו חייבים להוציא את צינור הפליטה למקור חיצוני כגון חלון כדי להיפטר מהחום ומהלחות הנפלטים.

מייבש עם קונדנסור (מעבה):

בשיטה זו אין צורך בחיבור צינור למייבש, הלחות הנפלטת מתעבה למים המועברים למיכל מיוחד הנמצא במגירה עליונה בפנל או בתחתית המייבש, קיימים מייבשים עם אפשרות לריקון המים ישירות למערכת הביוב הביתית דבר החוסך את הצורך בריקון המיכל לאחר כל ייבוש. מתאים במיוחד כאשר המייבש נמצא בחדרון ללא אוורור חיצוני.

מיקום פתח טעינת ופריקת הכביסה:

פתח עליון:

מייבשים צרים ברוחב 45 ס"מ המותקנים בצמוד למכונת הכביסה שגם היא בדרך כלל ברוחב זהה, דבר המקנה נוחות ומקל על העברת כביסה מהמכונה למייבש ללא צורך בהתכופפות מיותרת.
בקטגוריה זו, קיים מספר מאוד מצומצם של יצרנים למייבשים מסוג זה ובנוסף קיבולת הכביסה בהם קטנה, עד 6 ק"ג.

פתח חזיתי:

המייבש הנפוץ ביותר, בעל מגוון רחב יותר של קיבולת כביסה 5-10 ק"ג .
אפשרות להצבה ע"ג מכונת הכביסה לחסכון במקום או לחלופין בצמוד למכונת הכביסה.
גם קטגוריה זו נחלקת לשני סוגים של מייבשים : עם צינור פליטה או עם קונדנסר ( מעבה) ללא צינור להתקנה במקומות שלא ניתן בהם להשתמש עם צינור פליטה כגון מרתפים, חדרים ללא יציאה חיצונית וכ"ו.

סוגי פעולה:

מייבשים עם טיימר מכאני:

זמן הייבוש נקבע ע"י סיבוב הטיימר ידנית לזמן המשוער הדרוש לפי כמות וסוג הכביסה ע"י המשתמש. מייבשים מסוג זה בדרך זולים יותר אך קביעת זמן הייבוש אינה מדויקת ומצריכה ביקורת של המשתמש כדי לא לגרום נזק לבגדים ע"י ייבוש ייתר.

מייבשים עם חיישני לחות:

זמן הייבוש בסוג זה של המייבשים נקבע אוטומטית ע"י חיישנים הבודקים את רמת לחות הבגדים במשך זמן הייבוש. כשהבגדים יבשים המייבש מפסיק את פעולת הייבוש. סוג זה של מייבשים נוח יותר לשימוש ושומר על איכות הבגד מכיוון שאין ייבוש ייתר לבגדים. בנוסף, מייבש מסוג זה חוסך באנרגיה, שכן הוא מפסיק את פעולתו אוטומטית כאשר הבגדים יבשים.

עוצמת גופי החימום:

בעבר עוצמת גופי החימום היה תנאי הכרחי לקניית סוג המייבש, עוצמה גבוהה יותר הייתה מעידה על זמן ייבוש קצר יותר ומייבש איכותי יותר, כיום גם מייבשי הכביסה נמדדים בכמות תצרוכת האנרגיה וחייבים במדבקת אנרגיה בדומה למקררים. לכן כל המייבשים המשווקים בארץ מגיעים עם גופי חימום נמוכים יותר כדי להגיע לדרגת תצרוכת אנרגיה מינימאלית. זאת עפ"י דרישת המשרד לתשתיות לאומיות.

כדי להגיע לרמת ייבוש מהירה יצרני המייבשים פתחו שיטות פיזור חום יעילה יותר המפצה על הורדת עוצמת גופי החימום, לכן תמיד כדאי לרכוש מייבש יעיל יותר מבחינה אנרגטית שיחסוך בהוצאות החשמל.

על פי תקנות משרד התשתיות הלאומיות לא יורשה שיווק של מייבשי כביסה אשר צריכת האנרגיה למחזור עולה על : 0.67 קוט"ש לכל ק"ג עומס במייבש עם צינור פליטה ו- 0.73 קוט"ש לכל ק"ג עומס במייבש עם קונדנסר (מעבה).

לסיכום

• רכשו מייבש המותאם לקיבולת מכונת הכביסה שברשותכם.

• בחרו את סוג שיטת הייבוש המתאימה לכם מבחינת תנאי הסביבה, במקומות בהם אין אפשרות להוצאת צינור הפליטה בחרו במייבש עם מעבה, בשאר המקרים מייבש עם צינור פליטה יעשה את העבודה לא פחות טוב.

• רכשו מייבש חסכוני בחשמל עפ"י נתוני תצרוכת החשמל במופיעים בתווית האנרגיה.

• אם אתם משתמשים במייבש באופן קבוע בכל עונות השנה רכשו מייבש עם אפשריות ייבוש נרחבות ועם תוכניות רבות המתאימות לייבוש כל סוגי הבגדים.

• סחטו במכונת הכביסה תמיד את הבגדים המיועדים לייבוש ובמהירות הגבוהה ביותר על פי סוג הבגד על מנת לחסוך בזמן הייבוש ובאנרגיה

למידע נוסף על מייבשי כביסה לחצו כאן

סייע בהכנת הכתבה אורן מנצור מנהל תחום מוצרים לבנים אלקטרה מוצרי צריכה




http://www.electra-trade.co.il/electra" target="_blank"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד