ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מתחילת השנה: שקיפות מלאה ברשיון כלי הרכב

משרד התחבורה החל להפעיל נוהל חדש שמאפשר לראשונה לחשוף מידע חשוב לציבור על עברו של כלי הרכב. אור ירוק בתגובה: "החלטה מבורכת"

מתחילת השנה: שקיפות מלאה ברשיון כלי הרכב

החל מסוף חודש דצמבר, החל משרד התחבורה, להפעיל נוהל חדש שמאפשר לראשונה לחשוף מידע חשוב לציבור על עברו של כלי הרכב, ויספק שקיפות מלאה על כלי רכב שיירכש על ידי אדם. התקנה החדשה מחייבת לציין ברישיון הרכב, אם כלי הרכב הוגדר כ"אובדן גמור להלכה", על ידי שמאי חברת ביטוח. המטרה היא להגן על הצרכנים הרוכשים כלי רכב משומש.

כאשר כלי רכב מעורב בתאונת דרכים ונגרם לו נזק של מחצית מערכו אך לא יותר מ-60%, הוא מוגדר, "אובדן הלכה גמור". אם הנזק הוא יותר מ-60% הוא מוגדר כיום כ"אובדן גמור". כוונת משרד התחבורה הוא כי הרישום "אובדן גמור להלכה", ברישיון הרכב ייתן לציבור אפשרות לקבל מידע חשוב על עברו של הרכב ויספק שקיפות מלאה לציבור. בנוסף, מאמין שר התחבורה, ישראל כץ, כי הנוהל החדש יצמצם את תופעת גניבות כלי הרכב. אישור הנוהל ימנע העברת כלי הרכב לטיפול במוסכים שאינם מורשים, תוך ויתור על נהלי בטיחות מתקדמים והכרחיים, הנהוגים כיום במוסכים המורשים בישראל.

הנוהל יחייב כל שמאי רכב, לדווח לרשות הרישוי על כל כלי רכב שהוכרז "אובדן גמור להלכה", או שנמכר לסוחר, גם זאת במטרה למנוע מעשיי מרמה וליצור שקיפות מלאה. את המהלך הובילו סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, עוזי יצחקי וראש אגף הרכב אינג' אבנר פלור. בכוונת משרד התחבורה להילחם בתופעה שבה נגרם נזק כבד לכלי רכב וכתוצאה מתאונה, הוא מורד מהכביש, עובר למשחטות בשטחים, שם מיישרים ומשפצים אותו והוא נמכר ככלי רכב יד שנייה לכל דבר, ללא ידיעת הקונים. בשנים האחרונות הוסיפו במשרד התחבורה ברישיון ההרכב, את הרישום המקורי של כלי הרכב, כך ניתן לדעת אם כלי הרכב היה בחברת ליסינג או בחברת השכרה. כמו כן, מצוין ברישיון הרכב את מספר הקילומטרים שעבר כלי הרכב עד לטסט.

עמותת אור ירוק: "בשעת תאונה על כלי הרכב מופעלים כוחות גדולים ועליו להגן על נוסעיו. כלי רכב שעבר שיפוץ במוסך לא מורשה, ללא הכלים הנכונים וחלקי החילוף המתאימים עלול להפוך למלכודת מוות לנוסעיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד