ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מכירות חזקות של האייפון תרמו להפסד בסך 2.02 מיליארד דולר בוורייזון

החברה מוכרת מכשירי אייפון במחירי הפסד; הפרשה חד פעמית לקרן הפנסיה של העובדים תרמה אף היא להפסד

  • כ"ט טבת התשע"ב
מכירות חזקות של האייפון תרמו להפסד בסך 2.02 מיליארד דולר בוורייזון

ענקית הסלולר האמריקאית ורייזון דיווחה על הפסדים ברבעון הרביעי שנבעו מתשלומי פנסיה גבוהים ומעלייה בתשלומי הסובסידיות לרוכשים חדשים של מכשירי אייפון. ההפסד הנקי של החברה היה 2.02 מיליארד דולר, בהשוואה לרווח של 2.64 מיליארד דולר לפני שנה, אמרה היום החברה. תחזיות האנליסטים ציפו לרווח של 53 סנט למניה, אך מדו"חות החברה עולה כי נרשמו הפסדים של 71 סנט למניה.

הכנסה הממוצעת של החברה ממנוי ירדה מ-54.89 דולר ברבעון השלישי ל-54.8 דולר ברבעון ברביעי, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 54.87 דולר מכל מנוי. הכנסות החברה עלו ל-28.44 מיליארד דולר, בדומה להערכות אנליסטים, לעומת 26.39 מיליארד דולר לפני שנה.

ורייזון ומתחרתה AT&T מוכרות את מכשירי האייפון מתוצרת אפל במחירי הפסד, כדי לשכנע לקוחות לחתום על חוזי התחייבות לשנתיים. ורייזון הצליחה להוסיף בדרך זו 1.2 מיליון מנויים חדשים בחודש, בדומה לתחזיות אנליסטים. לדברי סמנכ"ל הכספים של ורייזון, פראן שאמו, החברה מכרה ברבעון הרביעי 4 מיליון מכשירי אייפון.

"לקוח ממוצע עם סמארטפון יוציא 2,000 דולר במשך שנתיים. גם אם הוא מקבל סובסידייה של 400 דולר, המאזן ממנו עדיין חיובי", אמר ג'יימס רטקליף, אנליסט של ברקליס קפיטל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד