כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מיצובישי האנטר – בדרך לעבודה עוצרים בדיונה

מיצובישי האנטר המוכר מקבל מתיחת פנים, הכוללת שינויים קוסמטיים קלילים ובעיקר עוד כ-20 ס"מ של אורך. לקחנו את גרסת ה- 178 כ"ס למבחן דרכים, וגילינו רכב ורסטילי עם יכולת שטח לא מבוטלת. וכן, בתנאים הנכונים (בשטח!) הוא גם מהנה לנהיגה

מיצובישי האנטר  צילום: איגור קנופוב, אוטוספורט
מיצובישי האנטר צילום: איגור קנופוב, אוטוספורט





טנדרים כפולי קבינה הם לא דבר חדש; השימושיות הרבה – שילוב של רכב משפחתי, כושר העמסה ובדגמים כפולי-ההנעה אף יכולת שטח – קוסמים ללא מעט אנשים. אבל לא הכל ורוד: נוחות הנסיעה בעייתית כשהארגז ריק, המושב האחורי לא נוח והמרווח לרגליים לא משהו, ועוד לא הזכרנו את התנהגות הכביש הבעייתית והמסוכנת (בדגמים נטולי בקרת יציבות), הנגזרת מההנעה האחורית. בחלוף השנים הציגו הטנדרים כפולי הקבינה שיפורים שונים. כעת מקבל המיצובישי האנטר מתיחת פנים, תרתי משמע: גם האורך נמתח בעוד כ- 20 ס"מ נוספים. איך ההאנטר בעל המנוע החזק (178 כ"ס) מתמודד עם מטלות היומיום?

בעבודה

מי שקונה האנטר, לבטח מייעד אותו לעבודה. מתיחת הפנים כוללת שינויי עיצוב מינוריים בתא הנוסעים, בעיצוב לוח המחוונים וביחידות התאורה הקדמיות – אבל מה שיעניין אתכם הוא התוספת למימדים. כעת, אורך תא המטען הינו כ-1.5 מטרים, ורוחבו 1.47 מטרים (בין בתי הגלגלים האחוריים הרוחב מגיע לכדי מטר אחד). מדובר, אם כן, בנפח הטענה מהטובים בקטגוריה. כושר העמסה מצוין גם הוא, ועומד על כטון אחד .כמו כן, ניתן לגרור עד לכ-2 טון כאשר הנגרר מצויד בבלמים.

המנוע של ההאנטר 'שלנו' (האנטר משווק גם עם מנועים יותר חלשים) מנפק כ- 178 כ"ס ב- 4000 סל"ד ומומנט של 35.7 קג"מ ב- 2000 סל"ד. כל אלה משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 5 הילוכים. התוצאה מרשימה ומורגשת: להאנטר יש כוח בכל מצב, גם בעליות, גם כשהוא עמוס וגם בשטחים חוליים. לשלילה נציין את צריכת הדלק: בשיוט בינעירוני השיג ההאנטר ליטר ל- 10 ק"מ, ובנסיעה עירונית עמדה הצריכה על כליטר ל- 6 ק"מ. הצריכה של כל יום המבחן, שכללה גם נסיעות שטח ושבילים, עמדה על כ- 7 ק"מ לליטר.

מושב הנהג מתגלה כנוח בנסיעות ארוכות. בכלל, סביבת הנהג מזמינה, מרקם הריפודים והפלסטיקים נעים למראה ולמגע והתחושה היא יותר של רכב פרטי מרכב עבודה. בידוד הרעשים טוב (יחסית לטנדר, מן הסתם) ואיכות מערכת השמע טובה (שוב, יחסית). תנוחת הנהיגה טובה, אך ההגה אינו מתכוונן לעומק, ואלה שירצו להגיע לתנוחת נהיגה 'לפי הספר' (כלומר לא רחוקה מדי מההגה) יאלצו לוותר במידת מה על המרחב לברכיים. להאנטר רדיוס סיבוב של כ- 6 מטרים, אבל ההגה ארוך: יותר מ- 4(!) סיבובים בין נעילות.

נוחות הנסיעה משופרת יחסית למה שמוכר לנו מהטנדרים 'של פעם', ואין את הקופצנות המוכרת כשהארגז ריק. מצד שני, עדיין לא מדובר ברמה של רכב משפחתי. התנהגות הכביש בטוחה הודות לבקרת היציבות (הניתנת לניתוק כמעט מלא – ועל כך בהמשך), אם כי עדיין מומלץ להיזהר ולהימנע בהאצה בתוך הסיבוב בכבישים חלקלקים או רטובים. ההגה בעל משקל טוב ובאופן כללי, ההאנטר משרה ביטחון בעיקולים, ולא רוכן יותר מדי על המתלים.

אחרי העבודה

גם בסופו של יום העבודה, ההאנטר מתגלה כבן-לוויה נוח ונאמן. המושב האחורי מרווח, והמסעד אינו ממוקם בזוית ישרה ולכן לא מרגיש כמו הספסל בבית-הספר היסודי. האורך, שהיה יתרון במהלך יום העבודה, עומד לרועץ בסופו; התמרון בעיר קשה, ומציאת חניות באזורים צפופים היא בעיה של ממש, בפרט באזור המרכז. ההאנטר 'דורש' שני מקומות חניה אם תבחרו להחנות אותו במקביל למדרכה (עקב אורכו), והארגז יבלוט החוצה אם תחנו במקביל לרכבים אחרים.

לאלו מכם שיבחרו לרדת לשטח, מצפה הפתעה (לטובה). להאנטר יכולת שטח טובה בהחלט. להאנטר הנבחן הנעה כפולה, וכן אפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזי בשילוב יחס העברה גבוה או נמוך ('הילוך כח'). זוית הגישה טובה, אך זוית הנטישה קצת פחות מרשימה, הודות לסרח העודף הנגזר מאורכו של הארגז.

בנהיגת שבילים כיפית ההאנטר פשוט זורח – יש כאן יכולת דינמית לא מבוטלת. לקחתי אותו לשבילי בית-קמה המגוונים והבטוחים (שדה הראיה טוב במרבית הסיבובים). במאמר מוסגר זה חשוב להדגיש כי יש לשמור על 2 כללים בסיסיים בנהיגת שבילים: ראשית, הסתכלות לתוך הסיבוב היא בגדר חובה (בדיוק כמו שלומדים בקורסים לנהיגה מתקדמת על הכביש). נתקלתם בסיבוב ללא שדה ראיה? האטו! כאן אין חלוקה לנתיבים, ותסריט בו תמצאו מולכם לפתע טרקטור, טנדר או טקרטורון תועה אפשרי בהחלט. שנית, אסור באיסור חמור להכניס אגודלים לתוך גלגל ההגה (כאן, הפוך מנהיגת כביש ספורטיבית) – סיבוב לא רצוני של הגלגלים ייתכן בהחלט; הגלגלים יסובבו את ההגה והחישורים עלולים לרסק או לשבור את האצבעות.

בחזרה להאנטר: ראשית, ההגה: משקלו מצוין, וקוטרו וצורתו מעולים. הוא אינו מתכוונן לעומק, ובעלי רגליים ארוכות יתקשו למצוא תנוחת נהיגה טובה. להפתעתי, דווקא אורכו (4 סיבובים בין נעילות כפי שציינתי לפני) פחות מפריע לתיקוני נעילה נגדית. בקרת היציבות מתנקת כמעט לגמרי, ומאפשרת שעשועים מהסוג שאנו אוהבים, כולל החלקות זנב פוטוגניות. למה כמעט מתנתקת? למרות חופש הפעולה, היא תתערב במצבים קריטיים. חשוב לציין כי אסור לסמוך עליה לגמרי: ההתערבות במצב המנותק תוביל בעיקר להגבלת הכוח העובר לסרן האחורי, אך עדיין יש להיות ערניים, היות ואיבוד שליטה עם הרכב למי שאינו יודע בדיוק מה הוא עושה יתכן בהחלט.

בסוף היום ההאנטר מציע חבילה טובה: מנוע חזק, יכולת העמסה טובה וארגז מרווח ליום העבודה, ויכולת שטח לא מבוטלת לשעות הפנאי. העיצוב הכוחני נאה לעין, הביצועים טובים, ואיכות החיים במחיצתו טובה. באופן מפתיע, בשבילים הנכונים, הוא אפילו מהנה לנהיגה ויכול לספק לא מעט מנות של אדרנלין. כל שנותר לכם הוא לבדוק לעומק את נושא צריכת הדלק מול מתחריו.

בחסות אוטוספורט מגזין רכב

בכדי לצפות במבחן המקורי: לחץ כאן

מיצובישי האנטר צילומים: איגור קנופוב, אוטוספורט



































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד