ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אפל מכה את התחזיות; הרווח הרבעוני קפץ ב-118% ל-13.1 מיליארד דולר

מכירות האייפון נסקו ב-128% ומכירות האייפד קפצו ב-111% • בשורה העליונה דיווחה החברה על מכירות של 46.3 מיליארד דולר • מנכ"ל אפל, טים קוק: "יש לנו מוצרים מדהימים מתוכננים"

  • ב' שבט התשע"ב
טים קוק. צילום: בלומברג
טים קוק. צילום: בלומברג

ענקית האלקטרוניקה אפל , אשר החמיצה ברבעון הקודם את תחזיות האנליסטים בראשונה מאז שנת 2004, דיווחה היום על תוצאות שעלו בשיעור ניכר את הציפיות הודות למכירות איתנות של סמארטפונים בעונת מכירות החגים, בעקבות השקת דגם אייפון 4S באוקטובר.

אפל, שבראשה עומד המנכ"ל טים קוק, רשמה ברבעון הרביעי של 2011, אשר היה רבעון הכספים הראשון של החברה, רווח נקי של 13.1 מיליארד דולר, או 13.87 דולר למניה, זינוק של 118% לעומת רווח נקי של 6 מיליארד דולר, או 6.43 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 10.19 דולר למניה.

בשורה העליונה רשמה החברה בתקופה המדווחת מכירות של 46.3 מיליארד דולר, זינוק של 73% לעומת הרבעון המקביל, ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 39.23 מיליארד דולר.

במבט קדימה, צופה אפל לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 8.5 דולר למניה על מכירות של 32.5 מיליארד דולר. גם כאן עלתה אפל על הציפיות, שכן תחזית האנליסטים לרבעון הנוכחי היתה לרווח של שמונה דולר למניה על הכנסות של 32 מיליארד דולר.

החברה, אשר מכרה 4 מיליון מכשירי אייפון 4S בסוף השבוע הראשון לאחר השקת הדגם החדש באוקטובר, מכרה ברבעון האחרון 37 מיליון מכשירי אייפון, זינוק של 128% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, והרבה מעל לתחזית האנליסטים למכירות של 30.25 מיליון מכשירי אייפון.

האייפון הוא מקור ההכנסות הגדול ביותר של אפל מבין מוצריה, ולאחר השקתו של אייפון 4S באוקטובר האחרון, זינק נתח השוק של אפל בשוק הסמארטפונים בארה"ב. מוקדם יותר החודש דיווח בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' כי בחודשים אוקטובר ונובמבר - החודשיים הראשונים לשיווק אייפון 4S - קפץ נתח השוק של אייפון בארה"ב מ-26% ל-43%.

אפל דיווחה על מכירות 15.4 מחשבי אייפד ברבעון - זינוק של 111% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 13.29 מיליון מחשבי אייפד. החברה מכרה בתקופה המדווחת 15.4 מיליון נגני אייפוד - ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל, ובהתאם לתחזיות. אפל רשמה ברבעון מכירות של 5.2 מיליון מחשבי מקינטוש, גידול של 26% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 5.09 מיליון מחשבים.

מנכ"ל אפל, טים קוק, הביע שביעות רצון מתוצאות החברה, וציין כי החברה רשמה ברבעון מכירות שיא של אייפון, אייפד ומקינטוש. "התנופה של אפל חזקה באופן יוצא דופן, ויש לנו כמה מוצרים חדשים מדהימים מתוכננים", הוסיף.

ברבעון הקודם, דיווחה אפל על רווח נמוך מתחזיות האנליסטים בראשונה מאז שנת 2004 ובעקבות הדו"חות רשמה מניית החברה את הנפילה היומית החדה מעולם במונחים דולריים, וצנחה מתחת לרמה של 400 דולר. מאז התאוששה המניה בכ-6% ובשבוע שעבר חזרה המניה לשבור שיאים, ושווי השוק של אפל חצה בראשונה מעולם את רמת 400 מיליארד דולר.

אפל חשפה את אייפון 4S בחמישי באוקטובר, באירוע תקשורתי שנערך במטה החברה בקופרטינו שבמדינת קליפורניה. בשלושת הימים הראשונים לאחר תחילת מכירתו ב-14 באוקטובר נמכרו יותר מארבע מיליון יחידות - כפול ממכירות האייפון 4 בשנה הקודמת, שהגיעו ל-1.7 מיליון בשלושה הימים הראשונים. שיווק המכשיר בישראל החל ב-16 בדצמבר, ונכון להיום הוא נמכר ב-90 מדינות בעולם.

בחודש שעבר דיווח בלוג הטכנולוגיה BGR מפי מקור באפל כי החברה מתכננת להשיק בעוד פחות משנה את הדגם של הבא אייפון, שעיצובו יהיה חדש לחלוטין. לפי BGR, המועד בו יושק האייפון החדש כבר נקבע לסתיו 2012 - כשנה לאחר שהדגם האחרון בסדרה החל להימכר בארה"ב.

האייפון החדש צפוי להיות בעל מסך מגע גדול יותר - ארבעה אינץ', לעומת 3.5 אינץ' כיום. כמו כן דיווח BGR כי גב המכשיר ייעטף בגומי קשיח שיגן על שכבת האלומיניום החיצונית.

בחודש שעבר דווח כי אפל עשויה לחשוף את אייפד 3 - הדור הבא של מחשב הטאבלט הפופולרי - ב-24 בפברואר, יום הולדתו של מייסד החברה המנוח, סטיב ג'ובס. מקורות המקורבים ליצרניות של רכיבי אייפד 3 בטייוואן, אמרו לעיתון "אקונומיק דיילי ניוז" כי אייפד 3 צפוי להיות המוצר המרכזי הראשון שתשיק אפל בשנת 2012, ולדברי מקורות במגזר האלקטרוניקה, המשלוח הראשון של אייפד 3 עשוי להיות בהיקף של יותר מארבע מיליון יחידות.

בלוג הטכנולוגיה האמריקאי 9To5Mac ציין עם זאת בחודש שעבר כי ייתכן שהדיווח על תאריך ה-24 בפברואר מתייחס למעשה לא לתאריך חשיפתו של אייפד 3, אלא לתאריך בו יגיע למדפי החנויות. הבלוג הוסיף כי אפל בדרך כלל מוציאה לשוק מוצרים מרכזיים דוגמת אייפון או אייפד בימי שישי, וכי ה-24 בפברואר יהיה יום שישי. אייפד המקורי הושק בינואר 2010 על ידי המנכ"ל דאז ג'ובס.

בה בעת, צפויה אפל להשיק השנה גם את iTV - טלוויזיה חכמה שתנסה לחולל מהפכה בשוק הטלוויזיה, כמו המהפכות שאפל חוללה בעבר בתעשיות המוסיקה, הסלולר והמחשבים.

באחרונה היתה לפעילות אפל גם זווית ישראליות לאחר שהחברה רכשה מוקדם יותר החודש את חברת הסטארט-אפ הישראלית אנוביט, ולפי דיווח סוכנות הידיעות בלומברג שילמה עבורה 390 מיליון דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד