ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אור ירוק דורשת: החרפת המאבק בנהיגה בשכרות

נייר עמדה של הקרן למחקר להיפגעות בתאונות דרכים בקנדה מציעה תובעים מיוחדים לנהיגה תחת השפעת אלכוהול שיפעלו כמחנכים ומסבירים וכמקור תמיכה והנהגה במשפטי תעבורה

אור ירוק דורשת: החרפת המאבק בנהיגה בשכרות



נייר עמדה חדש שמפרסמת "הקרן למחקר להיפגעות בתאונות דרכים", בקנדה, מציעה מספר אסטרטגיות אפקטיביות להפחתת נהיגה בשכרות. תופעת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול הופכת ליותר נפוצה במחזותינו. נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה הקטלניות ביותר שיש, ומדי שנה מתרחשות מאות תאונות דרכים, כתוצאה מנהיגה בשכרות. הקרן הקנדית מציעה למנות תובעים, אשר תחום ההתמחות שלהם הוא טיפול בעבריינים שנהגו תחת השפעת אלכוהול, כדרך טיפול אפקטיבית בתופעה. התמחות בתחום, תוביל להתמודדות טובה יותר במלחמה בתופעה של נהיגה בשכרות. הכוונה להגביר את ההסתברות להרשעה, במיוחד של עבריני שתייה "כבדים".

התובעים, יהיה בעלי ניסיון רב בתחום עברות התנועה, בעיקר בתביעות במקרים של נהיגה בשכרות. תפקיד התובעים לסייע בהסברה ובמתן סיוע טכני לתובעים הפחות מנוסים במדינתם. התובעים המיוחדים מרכזים ומחברים סביבם את כל הגורמים השונים שנוגעים בנושא. התובע המיוחד פועל כמחנך ומסביר, וכמקור תמיכה והנהגה במשפטי תעבורה. במקרים מיוחדים וסבוכים הם נקראים לסייע לתובעים וגם לגופי האכיפה. התובעים מרכזים את כל הנתונים בנושא נהיגה בשכרות, מעצרי נהיגה תחת והשפעת סמים. התובעים הבכירים מזהים נושאים ספציפיים שהתובע עלול להיתקל ונותן הכשרה והסברה בנושא. מעבר למשפט, על התובעים המיוחדים לסייע לגורמי האכיפה ולפקח כי הם פועלות על פי החוק. מעבר לכך, התובעים המיוחדים נמצאים בקשר עם הקולגות שלהם במדינות אחרות והם מחליפים מידע ויעוץ אחד עם השני. המימון מגיע באמצעות מלגות, על ידי משרד התחבורה באותה מדינה ולעתים על ידי הרשויות המקומיות.

לאחרונה הוגשה הצעת חוק אשר מאפשרת לאנשים או משפחות שיקיריהן נפגעו על ידי אדם שנהג תחת השפעת אלכוהול, להביע את עמדתו נגד הסדר טיעון. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת זאב בילסקי וכרמל שאמה הכהן ומטרתה לתת לנפגעים עצמם או למשפחותיהן להשפיע על תוצאות ההליך ובכך גם יעבירו מסר כי מי שנוגב תחת השפעת אלכוהול ופוגע באדם, ישלם ביוקר על מעשיו.

עמותת אור ירוק: "נהיגה בשכרות היא מהמסוכנות שבעבירות התנועה. במקרים כאלו הנהג בחר במודע לשתות ולנהוג, בידיעה כי האלכוהול פוגע בקשב, בריכוז, בקורדינאציה וביכולת השיפוט והתגובה שלו. עמותת אור ירוק דוגלת במדיניות אפס אלכוהול – אם שותים, גם טיפה אחת, לא נוהגים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד