ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אפל נגד "ניו יורק טיימס" ו"פורבס": אכפת לנו מכל עובד

מאמרים נרחבים פורסמו בתקשורת בארה"ב פירטו הפרות זכויות אדם של יצרנית האייפון בסין • טים קוק: "כל טענה לפיה לא אכפת לנו מהעובדים היא שקרית ופוגעת בנו"

  • ו' שבט התשע"ב
טים קוק. צילום: בלומברג
טים קוק. צילום: בלומברג



"ניו יורק טיימס" ו"פורבס" פירסמו בסוף השבוע האחרון מאמרים המבקרים את יצרנית האייפון, אפל, במדיניות שהיא נוקטת כלפי עובדי הייצור שלה בסין. הכתבה הארוכה שפירסם "ניו יורק טיימס" שחשפה את עובדי פס הייצור של מכשירי אפל בסין העובדים בתת תנאים תמורת שכר זעום העלתה את חמתו של מנכ"ל אפל, טים קוק, שהגן על מדיניות זכויות האדם של אפל אך לא התייחס באופן ישיר להאשמות העיתונים, כך לפי מייל פנימי שהופץ לעובדים לפי הבלוג 9-5 Mac, העוקב אחר החברה.

"אכפת לנו מכל עובד בשרשרת הייצור הגלובלית שלנו. כל תאונה היא מטרידה ואנחנו דואגים על כל טענה בנוגע לתנאי העבודה", כתב קוק. "כל טענה לפיה לא אכפת לנו מהעובדים היא שקרית ופוגעת בנו".

"ניו יורק טיימס" ציין מספר תאונות עבודה שהתרחשו במפעלי החברה בסין וכן הפרות חמורות של תנאי עבודה. כמו כן, ציטט העיתון עובדים, יועצים ובכירים לשעבר בחברה שתיארו מדיניות של הזנחה בכל הנוגע לזכויות העובדים במפעלים בסין. אפל דיווחה על מודעות לנושאים כמו שכר נמוך וחשיפה לחומרים רעילים בביקורת החשבונאית השנתית שלה אך סוכנויות הידיעות רויטרס מדווחת כי לפי מקורות, לא חל שינוי רב בתנאים. רשת החדשות CBS פתחה אף היא בבדיקה של הפרת זכויות אםד במפעלי אפל בחו"ל, לפי הבלוג 9-5 Mac.

פוקסקון, יצרנית רכיבי האייפון והאייפד הכחישה את ההאשמות נגדה ובמקביל, האי-מייל של קוק מנסה להדגיש כי אפל עושה כל שביכולתה בנושא. קוק ציין מספר פעולות שהחברה נוקטת, בינהן ליידע את העובדים על זכויותיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד