ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כך דחיתי את פייסבוק והפסדתי מיליארדים

השותף של צוקרברג למעונות, ג'ו גרין, הקשיב לאביו ונשאר בהרווארד במקום להצטרף לצוקרברג • הנפקת פייסבוק צפויה להגדיל את הונו של צוקרברג ל-17.5 מיליארד דולר

  • ז' שבט התשע"ב
צילום: יצחק לב ארי
צילום: יצחק לב ארי



ג'ו גרין, שותפו של מארק צוקרברג למעונות בהרווארד ב-2004, הסביר בראיון לרשת ABC מדוע לא הצטרף לחברו בייסוד הרשת החברתית, החלטה שעלתה לו במיליארד דולר לפחות.

גרין סיפר כי צוקרברג, אשר הקים את פייסבוק בעת שלמד בהרווארד, קרא לו לעזוב את הלימודים ולסייע לו בייסוד החברה. אולם הוא החליט להקשיב לאביו ולהישאר באוניברסיטה, בשעה שצוקרברג עבר לעמק הסיליקון והרחיב את החברה. לדברי גרין, הוא קיבל את ההחלטה לאחר שהפרויקט הקודם של השניים, פייסמאש, אשר דירג בחורות לפי מראן החיצוני, סיבך אותם בצרות. "הסתבכנו קצת עם הפרויקט הקודם ואבי, שהוא פרופסור, לא היה מרוצה מהמחשבה על כך שאעזוב את הלימודים. צוקרברג אוהב ללעוג לאבי על כך, אבל אנחנו עדיין קרובים מאוד".

מחר צפויה פייסבוק להגיש מסמכים לקראת הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) בוול סטריט. ההנפקה, שעל פי ההערכות תהיה לפי שווי של כ-100 מיליארד דולר, תגדיל את הונו של צוקרברג בן ה-27 ל-17.5 מיליארד דולר.

גרין עבר לעבוד בקמפיין הבחירות של המועמד הדמוקרטי לשעבר ג'ון קארי, אשר לא צלח, אך כיום הוא משתף פעולה עם פייסבוק. גרין מנהל עסק מצליח בשם Causes, אשר נועד לגרום לאנשים להיות מעורבים בחברה בעזרת אפליקציה בפייסבוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד