כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יגואר XF: מכונית מצוינת - אבל כדאי לחכות למחיר נמוך יותר

חומרי הבידוד ביגואר גורמים לנוסעים לשכוח שהם במכונית דיזל, וכל רעד או טרטור לא חודר פנימה

  • ז' שבט התשע"ב
יגואר XF: מכונית מצוינת - אבל כדאי לחכות למחיר נמוך יותר



יגואר XF היא מכונית יוקרתית וספורטיבית, ולא מיועדת לאנשים שחיסכון הוא בראש מעייניהם (מחיר הגרסה הבסיסית של ה-XF, עם מנוע דיזל 2.2 ליטר, הוא 389 אלף שקל). בעבר מנועי הדיזל הצטיינו בחיסכון, אך סבלו מפעולה לא מעודנת, שכללה רעידות ורעש רב. ואולם כיום יגואר מבקשת להרחיב את קהל הלקוחות שלה, לאחר שההפסדים שספגה בעשור האחרון הביאו את קונצרן פורד למכור אותה. לכן היא מייצרת כיום מכוניות שאינן אופייניות למורשת החברה, כמו דגמי סטיישן ודיזל, ובעתיד אף רכבי שטח. מנועי הדיזל בשוק הרכב עברו בשנים האחרונות שינוי ניכר, שהפך את פעולתם למחוספסת פחות.

למנוע של ה-XF שישה צילינדרים בנפח כולל של 3.0 ליטרים, הספק של 240 כ"ס, ובעיקר מומנט עצום 51 קג"מ שמתקבלים כבר ב-2,000 סל"ד. אם נתרגם את כל המספרים האלה לתחושות, אפשר לומר שליגואר יש המון כוח זמין, בכל מהירות שבה תהיו ובכל שיפוע שתנסו לטפס. למלאכה מסייעת גם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, עם שמונה הילוכים (פי שניים ממאזדה אוטומטית).

המנוע והגיר של ה-XF מצוינים, ובתוך תא הנוסעים ספון העור והאלומיניום המבריק, רעשם כמעט לא נשמע. חומרי הבידוד גורמים לנוסעים לשכוח שהם במכונית דיזל, וכל רעד או טרטור לא חודר פנימה. לבד מהמנוע החדש, ה-XF עברה מתיחת פנים קלה שהשפעותיה אינן מרחיקות לכת. יש לה עיצוב חזית חדש וספורטיבי יותר, עם שרשרת פנסי LED מעט מוגזמת. עיצוב הפנים לא השתנה מהותית, וכך גם תחושת הנסיעה. ה-XF היא עדיין מכונית נעימה ונוחה בנהיגה מתונה, אך בנהיגה אגרסיבית יותר מחמיאה לנהג עם החלקות זנב נשלטות. האיכות בתא הנוסעים גבוהה למדי, לבד מכמה "שמורות טבע" של פלסטיק מיושן שטרם הוחלפו.

גם במהדורת הדיזל שלה היא יגואר XF היא מכונית הסאלון הכי מיוחדת שניתן לרכוש בישראל. המחיר - 479 אלף שקל - דומה לזה של מתחרותיה בקטגוריה. עם זאת, רק לפני כמה חודשים, לפני מתיחת הפנים שעברה, הוצעה ה-XF עם מנוע V8 ענק של 5.0 ליטרים והספק של 385 כ"ס, באותו מחיר. יבואני היוקרה הרגילו את הלקוחות בישראל לחכות למבצע המתאים או להנחה גדולה, וזו תהיה גם ההמלצה שלנו הפעם. יגואר XF היא מכונית מצוינת, אבל בוודאי תוכלו להשיג אותה במחיר נמוך יותר, כאשר תוצע במבצע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד