ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עיתוי מפתיע?

מסתמן: כתב אישום על עבירות מס להירש

בעיתוי מעורר סימני שאלה, מתפרסם כי המשטרה ורשות המסים ימליצו להגיש כתב אישום נגד גל הירש | "תגובה צפויה ושקופה של מערכת האכיפה לנאומו הנוקב של תא"ל הירש בערב הכרזתו על הליכה לפוליטיקה", מסר הירש

מסתמן: כתב אישום על עבירות מס להירש
גל הירש צילום: באדיבות המצלם

יומיים בלבד לאחר שהצהיר "פניי לעשייה ציבורית", מפרסם אביעד גליקמן בערוץ 10, כי המשטרה ורשות המסים ימליצו על כתב אישום נגד גל הירש בעבירות מס בפרשת התיק הגאורגי.

העיתוי להמלצה על הגשת כתב האישום מקרית? לא ברור, אך היא בהחלטה מעלה תמיהה. על פי החשד, הירש לא דיווח כנדרש על הכנסותיו בחברות שונות שהיו בבעלותו ואף ניסה להסתיר כספים רבים שקיבל. בפרקליטות סוברים שהתגבשה תשתית ראייתית בתיק והחקירה היא לקראת סיום.

עם הפרסום בערוץ 10, הגיב גל הירש בחשבון הטוויטר כי "אחרי סיכול המינוי+שלוש שנים וחצי של חקירות-על שוחד,הטיית מכרז, מרמה,מעבר על חוק ההגבלים,רישום כוזב ומה לא - בעיתוי מקרי... אחרי שדיברתי איתכם לראשונה והודעתי על כניסה לפוליטיקה - מגיע סיכול מס' 2, עם חשדות מופרכים בעבירת מס. אמרתי לכם מזמן-ידי נקיות! לדברי בבית הפלמח יש כעת משנה תוקף!", כתב.

מטעם גל הירש נמסר בתגובה לערוץ 10: "למרבה הצער, הידיעה התקשורתית מהערב היא תגובה צפויה ושקופה של מערכת האכיפה לנאומו הנוקב של תא"ל הירש בערב הכרזתו על הליכה לפוליטיקה. נדמה כי אנו צופים ב'שידור חוזר' - אותה משטרה שלפני שלוש וחצי שנים סיכלה שלא כדין את מועמדותו של הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה מנסה כעת לסכל אף את מועמדותו לכנסת באותן דרכים ובאותן הדלפות נפסדות שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר. משהתברר כי לא נפל כל פגם בהתנהלותו של הירש והחקירות בדבר חשד למתן שוחד ולהטיית מכרז נסגרו בעילה של חוסר אשמה, מנסה המשטרה כעת להדביק להירש עבירות מס מופרכות, אך ורק כדי להצדיק בדיעבד את החקירה הפסולה שנפתחה בעניינו".

באפריל 2016 פורסם כי הירש נחקר באזהרה בפרשת מכרז פינוי הנפלים בראשון לציון, בחשד לביצוע עבירות של טוהר המידות. בבמאי נחקר הירש באזהרה בחשד לשוחד בגיאורגיה. באפריל 2016 פורסם שבית משפט בלונדון קבע שלא נפל פגם בעסקה בין הירש לגאורגים.

בתחילת 2018 פורסמה טענתו של רח"ט המודיעין לשעבר במשטרת ישראל, תנ"צ גיא ניר, כי מינויו של הירש למפכ"ל סוכל על ידי בכירי המשטרה "באופן הגובל בפלילים" וכי "גל הירש הוא קורבן לסיכול ממוקד", ובחודש יולי 2018 פורסם כי התיק נגד הירש יסגר. באוקטובר 2018 הודיעה הפרקליטות על סגירת החקירה בעניין סילוק הנפלים בראשון לציון - מחוסר אשמה.

 

גל הירש עבירות מס רשות המיסים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד