ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פייסבוק בחרה במורגן סטנלי להוביל את ההנפקה

הרשת החברתית צפויה להגיש היום את תשקיף ההנפקה • "בנקי השקעות שיעבדו עבור פייסבוק בהנפקה עשויים לגרוף רווח של 500 מיליון דולר"

  • ח' שבט התשע"ב
פייסבוק בחרה במורגן סטנלי להוביל את ההנפקה

פייסבוק בחרה במורגן סטנלי כחתם המוביל בהנפקה הראשונה לציבור, כך לפי מקורבים לנושא, דיווחה בלומברג.

פייסבוק צפויה לפרסם היום תשקיף הנפקה בהיקף של 5-10 מיליארד דולר. מורגן סטנלי צפוי להרוויח את הסכום הגדול ביותר בתור החתם המוביל. גולדמן סאקס, ג'י.פי מורגן וברקליס יסייעו אף הם בהנפקה, לפי המקור.

"בנקי השקעות שיעבדו עבור פייסבוק בהנפקה עשויים לגרוף רווח של 500 מיליון דולר בעמלות, בתלות בשווי החברה", אמר ג'ק אלבין, בכיר בבנק האריס בשיקגו. מורגן סטנלי תפקד בתור החתם המוביל במספר הנפקות גדולות בשנה שעברה, בינהן הנפקת זינגה וגרופון.

ה-IPO של פייסבוק צפוי להיות ההנפקה הראשונה לציבור הגדולה מעולם של חברת טכנולוגיה, לפי נתוני חברת המחקר דילוג'יק. ההנפקה ראשונה הגדולה ביותר עד כה בוצעה בשנת 2000 על ידי יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון שגייסה ב-IPO סכום של 5.9 מיליארד דולר.

ההנפקה הקרבה הציתה תחזות עזה בין החתמים בוול סטריט ובמיוחד בין בנקים גדולים כמו מורגן סטנלי וגולדמן סאקס, שהציעו את שירותי החתמות שלהם תמורת 1% מהרווחים, כך לפי בנקאים ומקורות בתעשייה.

מדובר ברווח נמוך משמעותית משיעור של 7% שדורשים מעסקות קטנות או מרווח של 2%-3% מעסקות גדולות יותר. בוול סטריט לא רגילים לשמוע על דמי ניהול נמוכים כל כך מלבד בהנפקות של חברות שהולאמו כמו ג'נרל מוטורס ו-AIG, שבעת ההנפקה מכרו מניות שהיו למעשה בבעלות ממשלת ארה"ב לאחר המשבר הפיננסי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד