י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כ-400 משתתפים בכנס מרשים של ארגון הפרמדיקים הישראלי

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן שהשתתף בכנס: "אני מצדיע לפרמדיקים שעובדים במסירות, לילות כימים להצלת נפשות וטיפול בחולים ופצועים" •  סגן השר הרב ליצמן ומנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין סיכמו במהלך הכנס לפעול יחד לשיפור תנאי עבודתם של הפרמדיקים ולפיתוחם של מסלולי התקדמות מקצועיים

כ-400 משתתפים בכנס מרשים של ארגון הפרמדיקים הישראלי
ליצמן בכנס הפארמדיקים צילום: איגוד הפארמדיקים

למעלה מ-400 השתתפו בכנס השנתי של ארגון הפרמדיקים הישראלי שנערך השבוע בביה"ח שערי צדק בירושלים במעמד סגן שר הבריאות הרב ליצמן, מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, מנכ"ל בי"ח שערי צדק פרופ' יונתן הלוי, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, מנכ"ל טרם מר נתן אפלבאום, ראש אגף הרפואה באיחוד הצלה מר אלון בסקר, סגן הקרפ"ר ד"ר חגי פרנקל פרמדיקים ורופאים בכירים מכל רחבי הארץ.

במהלך הכנס האזינו המשתתפים להרצאות מקצועיות מגורמים בכירים במערכת הבריאות הישראלית אודות פעילות הפרמדיקים בארץ ובעולם. במהלך הכנס התקיים פאנל ראשון מסוגו בישראל בו השתתפו בכירי מערכת הבריאות בישראל ודנו בעתיד מקצוע פרמדיק.

הכנס התקיים בסימן פרמדיקים בישראל במבט צופה פני עתיד ודן בשאלות העצמת הפרמדיקים והגברת תרומתם למערכת הבריאות. הפרמדיקים בישראל מאיישים כיום באופן בלעדי את ניידות הטיפול הנמרץ ואת מערך הרפואה הדחופה הטרום אשפוזית. שם הם מתקדמים ליותר ויותר תחומים במערכת הבריאות ומעניקים טיפול מקצועי הן בחירום והן בשגרה. בכנס הוצגו ההתקדמות הגדולה של הפרמדיקים הפועלים כיום בחדרי המיון, במוקדי הרפואה הדחופה ביחידות צה"ל ובמקומות רבים בהם נדרש כוח אדם מקצועי ומיומן אשר ערוך לספק מענה רפואי בשגרה או במקרי חירום.

במהלך הכנס הוצגו מספר סקירות כיצד שילובם של פרמדיקים בתפקידים נוספים יכול לשפר את זמינות המענה הרפואי ולהקל על העומס על מערכת הבריאות. כך למשל הציג סמנכ"ל רפואה במד"א מגן ד"ר רפי סטרוגו את תוכנית מד"א קהילה להפעלת פרמדיקים קהילתיים ולצמצום הצורך להפניית מטופלים לחדרי המיון בבתי החולים.

סגן השר הרב יעקב ליצמן בירך את הנוכחים ואמר "אנחנו פועלים להסדיר בצורה טובה וברורה את מעמד הפרמדיק על מנת לאפשר לפרמדיקים להמשיך ולהתקדם  - אני תומך גדול בפרמדיקים ואני אמשיך לתמוך בהם כדי שהם יוכלו להמשיך ולהציל חיים".

מנכ״ל מד״א רמ״ג אלי בין קרא בכנס להסדרת מקצוע הפרמדיק בחוק ושיפור תנאי עבודת הפרמדיקים ״הפרמדיקים הם חוד החנית של הצלת החיים בישראל. הפרמדיקים מקצוענים בתחומם ופועלים במסירות אין קץ. הגיעה העת להשלמת הסדרת המקצוע בחוק שתאפשר הכרה של משרד האוצר במקצוע ושיפור הסכמי השכר של הפרמדיקים״

מנכ״ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ׳ יונתן הלוי, אשר מסיים השנה את תפקידו לאחר למעלה מ - 30 שנים אך נשאר בשערי צדק, בירך את באי הכנס ואמר כי ״על אף כל ההתנגדויות והקשיים בדרך מבחינה מקצועית, כמנהל בית חולים, אני מעוניין לראות את הפרמדיקים עובדים גם במחלקות בתי החולים ובחדרי המיון כמו גם במרפאות בקהילה ובתפקידים נוספים. למקצוע הפרמדיק גוון ייחודי שיכול להוסיף ולתרום למערכת הבריאות בתפקידים נוספים״

יו"ר ארגון הפרמדיקים הישראלי מר דוד ילינק בירך את הנוכחים ואמר כי "בשנה האחרונה פעל ארגון הפרמדיקים בכוחות מאוחדים יחד עם כלל הגופים בתחום לקידום הסדרת פעילות הפרמדיקים והסמכויות שלהם. ארגון הפרמדיקים הישראלי רואה במסלולי התפתחות מקצועיים עבור פרמדיקים כמו גם בשיפור תנאי העבודה ורמת השכר, מפתח להצלחת המקצוע ולקידום מערך הרפואה הדחופה בישראל".

 

 

טרם בריאות יעקב ליצמן פארמדיקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד