ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

חוקרים: הסוכר רעיל וממכר ומחייב פיקוח כמו סיגריות ואלכוהול

במאמר שהתפרסם בכתב העת Nature, קוראים חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה לרגולציה של הסוכר

  • ט' שבט התשע"ב
סוכריות. צילום: יעקב נחומי
סוכריות. צילום: יעקב נחומי

הסוכר הוא רעיל וממכר ממש כמו אלכוהול וטבק, לפי מאמר שהתפרסם השבוע בכתב העת "Nature", הקורא לרגולציה של הסוכר באמצעות מיסוי ולהגבלת הפרסום של מוצרים הכוללים סוכר. במאמר טוענים מדענים מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו כי הצריכה העולמית של סוכר אחראית במידה רבה למגוון מחלות כרוניות המתקרבות לרמה של מגיפה.

עוד כתבו המדענים, בראשות ד"ר רוברט לוסטיג, כי הסוכר כה מושרש בתרבות המזון בארה"ב ובמדינות מפותחות אחרות, עד כי חינוך והעלאת מודעות אינן מספיקות על מנת לגמול את האוכלוסיה, ויש צורך בהתערבות ממשלתית. לטענתו, הסוכר אחראי לגידול בשיעורי הסוכרת ומחלות הלב כיוון שעודף סוכר משנה את התגובות הביוכימיות של הגוף וחושף אותו לתחלואים מטבוליים. לטענתו, הסוכר, ולא שמנות היתר, הוא האיום האמיתי לבריאות הציבור.

בתגובה למחקר, טענו נציגי מגזרי המזון והמשקאות כי לא ניתן להאשים את הסוכר בשיעורי המחלות הכרוניות הגבוהים בארה"ב ומחוצה לה. השוואת הסוכר לאלכוהול ולטבק "חסרת כל ביסוס מדעי", נטען בהצהרת איגוד המשקאות הקלים האמריקאי. "אין כל ביסוס לכך שצמצום צריכת הסוכר תשפיע באיזשהו אופן משמעותי על בריאות הציבור", נטען עוד בהצהרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד