י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ליבי ונפשי עמכם בשבת"

מנתניה: הרבי מויז'ניץ שלח מכתב לחסידים

הרבי מויז'ניץ לא ישבות לראשונה ב"שבת שירה" בקרית ויז'ניץ בבני ברק אלא בעיר נתניה - שם שוהה למנוחה עקב מצבו הבריאותי • בעקבות מצבו שלח הרבי מכתב לבחורי הישיבות 

האדמו"ר מויז'ניץ בשבוע שעבר. צילום: ארי ק.
האדמו"ר מויז'ניץ בשבוע שעבר. צילום: ארי ק.

לאחר שהרבי מויז'ניץ סבל במשך כמה שבועות מחום גבוה, הוא אושפז בתחילת השבוע בבית החולים לניאדו בנתניה. אך היה קשה לוותר על שבת שירה עם קהל החסידים, שכידוע שבת שירה היא אחת השבתות הגדולות בחסידות ויז'ניץ.

לאחר התייעצות רופאים נאלץ הרבי להודיע למקורביו שהוא יישאר בדירת הנופש בנתניה, וביקש למסור ע"י המשב"ק הרב החסיד רבי שאול גרינברגר, שהוא מבקש מכלל תלמידי הישיבות שישבתו דווקא בצוותא חדא בישיבות בהם הם לומדים, לרגל שבת שירה ולא בקריה בבני ברק.

מבית האדמו"ר ביקשו למסור שאין לאף חסיד רשות להגיע במשך כל השבת לדירת האדמו"ר של הנגיד ר' אהרן הלפרין בנתניה חוץ מ-10 אנשים שישבתו עם הרבי, ביניהם בניו, חתניו ובני המשפחה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אלפי החסידים נאלצו לבטל דירות ומאות מנות של סעודות שבת שהוזמנו ע"י החסידים בהכנסת אורחים של קהילת ויז'ניץ בבני ברק.

כמו כן, בוטלו הכנסות האורחים בבתי הספר של ויז'ניץ ובניין התלמוד תורה.

כידוע, בויז'ניץ הרבי שם מאוד דגש חזק על "מעמד שירת הים" בטיש בליל שבת, ובפרט למחרת בתפילת שחרית.

החסידים מספרים שלהתלהבות ולברע'ן שיש אז בבית המדרש אין אח ורע. "למשל ממתי שהוכתר לאדמו"ר כבר כמה שנים שהנהיג הרבי לומר את שירת הים במתינות". 

בנוסף, כתב האדמו"ר מכתב מרגש לאלפי תלמידי הישיבות בארה"ק ממקום מושבו בנתניה: "דעו כי בליבי ונפשי עמכם בשבת קודש זה, בשבתכם בצוותא חדא להתרומם אל השי"ת".

הרבי כותב ומסביר את גדלותה של השירה, שבה מודים להקב"ה על חסדיו וממשיך: "מאוד רציתי לשבות אתכם יחד בשב"ק זה, כמו שלמדו אותנו רבוה"ק, אבל מה לעשות שנאלצתי להיות פה במקום הזה בשל מנוחה אשר מצריכה אותי כעת למען בריאותי. אך כעת אני מבקש אליכם תלמידי הישיבות שתשבתו בצוותא חדא בלהבת אש".

את מכתבו מסיים הרבי: "אני מאוד שמח לשמוע שהם מתעלים בתורה ועבודה, בפרט כעת בימי השובבי"ם, וחותם: ודע כי פרישות שלום אלו, מעניקות לי חיות וכוחות נפש" 

חסידות ויז'ניץ נתניה שירת הים בריאות מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד