כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הצעת חוק חדשה תאסור החזקת מכשיר אלקטרוני בזמן נסיעה

גם אם לא תדבר בטלפון הסלולרי שלך, אתה עלול לחטוף 500 ש"ח קנס רק על עצם החזקתו בידך. בהצעת חוק אחרת: סמכויות הפקחים יורחבו לתחום התעבורתי

הצעת חוק חדשה תאסור החזקת מכשיר אלקטרוני בזמן נסיעה
מנחם הלוי



הצעת חוק חדשה, מבקשת לקבוע כי כל עוד כלי רכב נמצא בתנועה, נהג הרכב יחויב להחזיק את ההגה/כידון בשתי ידיו. את הצעת החוק יזמו רוברט טיבייב, ציון פיניאן, מירי רגב ואיתן כבל. הצעת החוק באה בעקבות השימוש הנרחב בטלפונים הסלולאריים בזמן נהיגה. "ידוע לכל כי קיימת סכנה ממשית בהסחת דעתו של הנהג בזמן הנהיגה ובמיוחד כתוצאה משימוש במכשירים אלקטרוניים", כותבים מנסחי ההצעה, "דבר העלול ואף גורם בפועל לתאונות דרכים ולהרג חפים מפשע".

כיום יש איסור מפורש (תקנה 28) להוריד את שתי הידיים מההגה והתקנה כוללת גם איסור שימוש בטלפונים ניידים וקריאת מסרונים. הכוונה היא לעגן את האיסור ולהרחיב את איסור השימוש בכל מכשיר חשמלי או אלקטרוני. הקנס כיום בעוון שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה הוא 1000 שקלים ונהיגה ללא שתי ידיים על ההגה -100 שקלים. חברי הכנסת מבקשים להשאיר את הקנסות באותם סכומים ובמקביל לקבוע קנס של 500 שקלים, על החזקה של מכשיר סלולארי או אלקטרוני אחר.

עמותת אור ירוק: דיבור בסלולארי תוך כדי נהיגה, הינה עבירת תנועה מסוכנת, שעלולה לגרום לתאונה ולפגיעה בשאר משתמשי הדרך. נייר עמדה שפרסם פרופ' דוד שנער גילה כי במחקר שנערך בארצות הברית עולה כי כשליש מהתאונות היו בשל היסח דעת".

פקח עירוניצילום: פקח עירוני
פקח עירוני


סמכויות הפקחים יורחבו לתחום התעבורתי

הצעת חוק חדשה אשר הונחה על שולחן הכנסת על ידי חברי הכנסת, זאב בילסקי, דב חנין וחמד עמאר מבקשת להרחיב את הסמכויות של הפקחים העירונים מתוך מטרה להביא לצמצום תאונות הדרכים.
מטרת הצעת החוק לתגבר את מערכת אכיפת חוקי התעבורה בתחומי הרשויות המקומיות ועל ידי כך לצמצם את הפגיעה בילדים וקשישים אשר מהווים אוכלוסיות פגיעות.

במסגרת עבודתם נמצאים פקחי הרשויות המקומיות בכל מקרה ברחובות והם נחשפים לעבירות תעבורה רבות. אכיפה מוגברת באמצעותם, תסייע למערך הבטיחות בדרכים תוך ניצול משאבים קיימים וללא תוספת תקציב. הכוונה לתת לפקחים של הרשויות המקומיות סמכויות שיקבעו על ידי שר התחבורה והשר לביטחון פנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד