כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"נדרתי נדר לשמור על השבת"

סער: בשבת אני יורד במדרגות ואשתי במעלית

השר לשעבר והבכיר בליכוד בהווה, מספר על שמירת השבת בבית משפחת סער: "בשבת אנחנו צועדים לטיול בפארק. הבן שלי יורד איתי במדרגות וגאולה יורדת במעלית עם הבת השנייה" • לדברים המלאים

סער: בשבת אני יורד במדרגות ואשתי במעלית
גדעון סער צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר החינוך לשעבר ומתמודד בכיר בליכוד בהווה, גדעון סער, מי שעשוי להפוך לראש הממשלה בעידן שאחרי ראש הממשלה נתניהו, התראיין לארנון סגל בגיליון 'עולם קטן' והתייחס לשורה של נושאים. בין הדברים התייחס סער לערך שמירת השבת.

"אני נהנה מאוד לשמור שבת", אמר סער, "מבחינת מי שנמצא בחיים אינטנסיביים מאוד, לפסק הזמן השבועי הזה יש ערך גדול אפילו יותר מהרגיל", הוסיף.

לדבריו: "נקטתי את הצעד הזה אחרי שרב מסוים שהיה צריך לשמש סנדק בברית של בני לא היה יכול להגיע מסיבה בריאותית. החלטתי שאם כך אני אהיה הסנדק, אבל הרב הסביר לי שסנדק צריך לשמור שבת".

סער הוסיף: "גם כך כבר חשבתי אז להתחיל לשמור שבת, ולכן הודעתי בהזדמנות ההיא שאני נודר נדר להקפיד על כך. הרב הבהיר לי שלא מדובר על שמירת השבת הקרובה בלבד, אלא כל שבת ושבת. קיבלתי זאת, הייתי הסנדק ומאז התחלתי לשמור שבת".

סער נשאל האם העובדה שהוא שומר שבת משפיעה גם על אשתו, העיתונאית גאולה אבן-סער: "כן. אשתי איננה שומרת שבת, אבל שמירת השבת שלי משפיעה כמובן גם על אופי השבת שלה".

"זה יוצר שילוב מעניין, שהוא לא לגמרי דתי וגם לא ממש חילוני. בשבת אנחנו צועדים לטיול בפארק. הבן שלי יורד איתי במדרגות וגאולה יורדת במעלית עם הבת השנייה. יש קידוש בבית, הטלפון שלי סגור ואני לא נוסע".

עוד אמר סער כי "אחד הדברים שחשובים לי הוא להעביר את העניין היהודי לדור הבא. משהו הרי חייבים להעביר, ואני מרגיש ששמירת השבת שלי משמעותית מהבחינה הזו לא רק בעבורי אלא גם לילדים ולבית".

"ברמה האישית, מאז שאני שומר שבת אני נהנה ממנה יותר. בעבר בתקופות פריימריז היינו נוסעים בשבתות לכנסי בחירות אצל הדרוזים. היום אני מרגיש שזה דבר נהדר שאני אמנם רץ בפריימריז ועובד קשה מאוד כדי להיבחר, אבל שבת זו שבת".

יצוין כי השר לשעבר גדעון סער התראיין בעבר ליעקב גרודקה ב'בחדרי חרדים' וסיפר על הקשר המופלא שלו עם הרב משה שפירא זצ"ל, קשר שלימים הפך לחברותא. לראיון המלא.

 

 

 

גדעון סער גאולה אבן סער שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד