כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שברולט טראוורס – 'משפחתית' עם משמעות חדשה

שברולט טראוורס מספק פתרון ייחודי למשפחה בת שמונה נפשות שצריכה גם תא מטען סביר. הוסיפו לזה גם יכולת שטח בסיסית בגרסת ההנעה הכפולה, וקיבלתם אופציה מעניינת למשפחה המורחבת. החיסרון הוא צריכת דלק גבוהה - אבל על גודל וביצועים מישהו צריך לשלם

שברולט טראוורס  צילום: פיליפ רוזין, אוטוספורט
שברולט טראוורס צילום: פיליפ רוזין, אוטוספורט

אם אתם משפחה מורחבת – זוג וחמישה ילדים – בטח גיליתם די במהרה שיש מעט אופציות שייתנו לכם שילוב של מרווח, איכות חיים ויכולת שטח בסיסית. אם אתם זוג ושישה ילדים – האפשרויות מצטמצמות אפילו יותר, גם אם אנכם מעוניינים ביכולת שטח בסיסית – ואם אתם כן מעוניינים, אז נכון לרגעי כתיבת הכתבה יש רק אופציה אחת בשבילכם. רמז: תמצאו אותה כאן בכתבה.

הטראוורס נכנס בדיוק לוואקום הזה ומספק פתרון יצירתי, בגרסאות 2X4 או 4X4, המציעה גם יכולת שטח בסיסית ביותר, אך מספיקה לטיולי שבילים של סוף-השבוע. כחובב אמריקאיות, אהבתי בטראוורס גם את הגודל, האווירה וכמובן המנוע.

פרקטיקה

כבר בחניה, הטראוורס מצליח להרשים. ואין פלא: המימדים ענקיים, ובצירוף חישוקי 20" בגימור בוהק אף אחד לא יפספס אותו. למימדים הגדולים יש יתרון נוסף, מעבר לנראות: לטראוורס מרווח פנימי עצום. בעוד השורה הראשונה מכילה את מושבי הנהג והנוסע לצידו, שתי השורות האחרות מכילות שלושה נוסעים כל אחת. השורה האמצעית מרווחת ושלושה מבוגרים יישבו בה בנוחות, והשורה השלישית צרה יותר, ותאכלס בנוחות שני מבוגרים, או שלושה ילדים. השורה האמצעית גם מתכוונת על מסילות, ומאפשרת 'למקסם' את ניצול שטחי הפנים. יתרון הגודל מורגש גם בתא המטען: נפחו גדול מאוד (691 ליטר) גם כאשר שורת המושבים השלישית אינה מקופלת. אם תקפלו אותה, תקבלו נפח של 1,945 ליטר, ואם תקפלו בנוסף אליה גם את השורה האמצעית, תקבלו דירת חדר ממוצעת בת"א. זה המקום לציין כי בגרסת ה- LTZ ישנם שבעה מושבים בלבד.

יושבי הטראוורס יגלו שהאבזור בגרסה כפולת ההנעה תואם את ההופעה החיצונית, שכן אם תבחרו בגרסה זו - דגם ה- 2X4 נעדר אפשרויות אלו – כבר בגרסת ה- LT הבסיסית כפולת ההנעה תמצאו מערכת שמע עם עשרה רמקולים וסאבוופר מתוצרת Bose, גג שמש כפול, בקרת אקלים, מצלמת רוורס, מושבים חשמליים, מושבי עור בשורה הראשונה והשניה ועוד. בכל הגרסאות תמצאו בקרת שיוט, מתקן הכנה לוו גרירה, שמשות כהות (האחוריות כהות יותר), הגה מצופה עור עם שליטה על הסטריאו ובקרת השיוט, בקרת לחץ אויר בצמיגים (לא כולל החלופי) ועוד.

אם תבחרו בגרסת ה- LTZ המאובזרת תקבלו עוד יותר אבזור. זה מתחיל בסידור המושבים השונה – כעת יש שבעה מקומות, השורה האמצעית מכילה שתי כורסאות נפרדות – לטובת קונסולת בידור הכוללת מסך עם DVD ואפילו אוזניות. עוד תמצאו ב- LTZ - בין השאר – זיכרון למושב הנהג ולמראות החשמליות, ואפילו עוד כמה כוחות-סוס בודדים, נגזרת של האגזוז הכפול. אופציית סידור המושבים הנפרדים בשורה האמצעית אופציונאלית גם בגרסת ה- LT. למרות שתא הנוסעים משרה אוירה נעימה, בין השאר בזכות צבע בז' בהיר בגרסאות ה- 4X4 (בגרסאות ה- 2X4 ריפודי הבד והדיפונים בצבע אפור), דווקא איכות החומרים בינונית, הפלסטיקים קשיחים למגע, ואיכות ההרכבה לא מבריקה: לדוגמא, דיפון הגג נשלף בקלות, וחלק מהפלסטיקים לא נטועים לגמרי במקומם.

בנסיעה

עם תחילת הנסיעה, אני מגלה שהטראוורס נוח באופן מפתיע, דבר התורם עוד לאווירה הנינוחה. למושבים הנוחים מצטרף כיול מתלים נוח, שמצליח להעלים באלגנטיות את רוב שיבושי הדרך. בידוד הרעשים טוב, המנוע מסתובב בסל"ד נמוך בהילוך הסופי, והטראוורס משייט בשקט ובנינוחות. גם על פסי האטה הטראוורס נוח באופן מפתיע. תנוחת הנהיגה מצוינת, בין השאר הודות להגה שמתכוונן גם למרחק.

לטראוורס מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה. הנתונים על הנייר – 281 כ"ס ב- 6,300 סל"ד ו- 36.7 קג"מ ב- 3,400 סל"ד – מורגשים גם בפועל, והטראוורס מטפס בקלילות ובנינוחות למהירויות שוללות-רישיון. דגם ה- LTZ מצויד באגזוז כפול, ולכן נתוני ההספק שלו טובים מעט יותר (288 כ"ס, ו- 37.3 קג"מ, באותו הסל"ד כמו ב- LT, בהתאמה). מנוע ה- V6 גם נשמע נהדר, וקיק-דאון הוא עניין די כיפי, שגם מורגש בדחיפה במסעד המושב. תיבת ההילוכים מגיבה היטב ומסונכרנת היטב עם רגל ימין.

לטראוורס יכולת שטח בסיסית למדי. בגלל חצאית הקישוט הקדמית זוית הגישה קטנה, ואורכו של הטראוורס יגרום לו להתיישב על הגחון מהר מהצפוי. אבל עדיין, הטראוורס יספיק לטיולי סופ"ש של המשפחה הממוצעת.

הגודל והביצועים מורגשים בצריכת הדלק. בנסיעה בינעירונית רגועה ביותר תשיגו ליטר לשבעה ק"מ, אך בחיי היומיום תקבלו בין ליטר לחמישה לליטר לשישה ק"מ, כתלות בתוואי ואופי הנסיעה.

עובר שלב?

בהחלט. הטראוורס מציע אופציה ייחודית עבור מי שמחפש שמונה מקומות ישיבה ברכב 'כבישביל', וגם עבור מי שזקוק לשבעה מקומות בלבד הוא מאוד מרווח. הוא נוח מאוד, מרווח מאוד (כבר אמרנו?), בעל תא מטען גדול, בעל מנוע חזק ומציע איכות חיים טובה. רק קחו בחשבון את צריכת הדלק הגבוהה.


בחסות אוטוספורט מגזין רכב

בכדי לצפות במבחן המקורי: לחץ כאן



שברולט טראוורס צילומים: פיליפ רוזין, אוטוספורט





























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד