א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אדובי מאשרת: דפדפן הכרום לאנדרואיד לא יגיע עם פלאש

דפדפן הבטא של דפדפן הכרום לאנדרואיד שהושקה ע"י גוגל בסוף השבוע מגיעה ללא תמיכה בפלאש, ולפי הודעת אדובי היא גם לא צפויה לקבל תמיכה כזו בהמשך • בכך מגיע לקיצו הקרב על התמיכה בפלאש במכשירים ניידים

אדובי מאשרת: דפדפן הכרום לאנדרואיד לא יגיע עם פלאש

גרסת הבטא של דפדפן ה-Chrome ששוחררה השבוע להורדה למכשירי אנדרואיד מגיעה ללא תמיכה בפלאש. משתמשים שהורידו את הדפדפן החדש שמו לב כי אין בו תמיכה בפלאש, ובניסיון לגלוש לאתרים המבוססים על הטכנולוגיה מתקבלת לרוב שגיאה ודרישה להתקין גרסת פלאש אחרונה. אמנם, בעבר כבר נוספה תמיכה בפלאש לגרסאות אנדרואיד והאפליקציות הזמינות עבורה באיחור, אולם הפעם נראה כי חוסר התמיכה סופי ולא זמני בלבד.

בסוף השבוע אישרה אדובי כי היא אינה מפתחת תמיכה בפלאש לדפדפן: "אדובי אינה מפתחת עוד את נגן הפלאש לדפדפנים ניידים, וזה כולל גם את ה-Chrome Beta שלא תומך בתכני פלאש", כתב ביל האוורד, מנהל מוצר בקבוצת פיתוח הפלאש באדובי, בבלוג החברה. זאת לאחר שבשלהי 2011 כבר הכריזה אדובי כי היא מפסיקה את פיתוח הפלאש למכשירים ניידים במטרה להתרכז בטכנולוגיות אחרות. כתחליף, מקדמת אדובי יחד עם גוגל את תקן ה-HTML 5, על ידי השקת תוכנות ליצירת תוכן המבוסס על הטכנולוגיה בקלות.

גוגל, מצידה, אמנם השיקה את הדפדפן כאפליקציית "צד שלישי" שאינה באה על חשבון הדפדפן תומך הפלאש של אנדרואיד, אך הערכות ברשת מדברות על אפשרות סבירה לפיה בהמשך הדרך יחליף כרום את הדפדפן המוטמע במערכת האנדוראיד, כך שהתמיכה בפלאש במכשירים ניידים תלך ותיעלם, ואתרים ייאלצו לעבור לתקן ה-HTML 5. בכך מתקרב הקרב נגד פלאש שהתחיל סטיב ג'ובס עם השקת האייפון לקיצו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד