כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

זוכו מעבירות חמורות רק בגלל רשלנות המשטרה

נהג שנתפס שיכור זוכה בביהמ"ש בשל אי התייצבות עדי ראיה ואיש מעבדה שהזמינה המשטרה. במקרה אחר זוכה נהג מגרימת מוות בשל רשלנות בוחן התנועה שלא התייחס לסימנים בשוליים בדו"ח הבוחן ולא טרח לצלם אותם

זוכו מעבירות חמורות רק בגלל רשלנות המשטרה






העדים לא הגיעו - הנהג השיכור יצא נקי

ב-17 בנובמבר 2011, בית משפט השלום לתעבורה בצפת, זיכה את יעקב ווגמן מנהיגה בשכרות, כתוצאה מהתנהלות בעייתית של התובעת. ווגמן הואשם כי נהג ברכבו, כאשר בגופו נמצאו 925 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף. השופט בסאם קנדלפת מציין כי: "הנאשם הודה כי שתה משקה משכר, נדף מפיו ריח חריף של אלכוהול והתנהגותו הייתה רדומה. מעבר לכך, ווגמן לא הצליח ללכת על קו ישר".

להפתעתו של השופט קנדלפת ביקשה התובעת לחזור בה מהאישומים ולשאלת בית המשפט, מדוע היא מבקשת לחזור בה, הודיעה התובעת כי איננה חייבת לפרט. השופט קנדלפת התעקש והתובעת הסבירה כי העדים שראו את אופי הנהיגה לא הגיעו, מעבר לכך גם איש המעבדה שזומן לעדות לא התייצב וגם במסמכים שהוא היה צריך להגיש יש פגם – לא עדכנו את ערך הכיול של הבלון.

כתוצאה מכך הטיח השופט קנדלפת ביקורת בתובעת: "אני תוהה מדוע החליטה המאשימה לוותר ולא המשיכה בניהול התיק ולו במחיר של הרשעה בעבירה אחרת קלה יותר, של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, שרוב הסיכויים שהנאשם היה מורשע בה. אתה תוהה מדוע המאשימה יכולה לגלות התחשבות כה גדולה בפגמים טכניים, עד כדי חזרה מאישום דווקא בתיקים חמורים של נהיגה בשכרות".

כיום לנהגים צעירים (עד גיל 24) ונהגים מקצועיים, אסור לנהוג גם אחרי ששתו כמות קטנה של אלכוהול, בעקבות הצעת החוק של חבר הכנסת חמד עמאר. עמותת אור ירוק: "מידי שנה מתרחשות כ-800 תאונות בשל נהיגה תחת השפעת אלכוהול. מסקר שערכה עמותת אור ירוק לאחרונה, עולה כי אחד מכל חמישה נהגים הודה כי נהג תחת השפעת אלכוהול לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. אנשים לא מבינים כי שתייה של כוס אחת יכולה להיות קטלנית. לכל לגימה יש השפעה. לכן, למי ששתה אלכוהול אסור לעלות על הכביש. תירוצים הורגים חיים".


זוכה על עבירת גרימת מוות בשל התרשלות בוחן התנועה

בית משפט השלום בקרית גת זיכה בתאריך 14.12.2011 את עמי כלפון מגרימת מוות ברשלנות. השופטת רבקה בן יששכר שורץ הסבירה את החלטתה בשל : "אי תשומת הלב המספקת של הבוחן לממצאים חשובים בזירה מתוך שכחה". נגד כלפון הוגש כתב אישום שמיחס לו עבירה של גרימת מוות ברשלנות. כלפון עמד עם רכבו בשול הימני, על מנת לטפל במטען שהוביל על עגלה רתומה לרכבו. משאית שנסעה בנתיב הימני פגעה ברכב וכתוצאה מכך נהרג אדם שעלה לטפל המטען. התביעה האשימה את כלפון בכך שהתרשל ולא קשר היטב את הציוד לעגלה משום שנדרש לחזקו תוך כדי נסיעה.

בית המשפט זיכה את כלפון והאשים את נהג המשאית אשר התרשל באופן נהיגתו. השופטת בו יששכר שורץ מותחת ביקורת נוקבת על בוחן התנועה: "הבוחן המשטרתי התרשל כשלא התייחס לסימנים בשוליים בדו"ח הבוחן ולא טרח לצלם אותם. אם היה עושה כן יכול היה להשוות בין הסימנים בשוליים לאלו שעל פני הכביש וללמוד אם מקורם באותו חלק אם לאו. משנדרש להסבר השיב כי שכח, לא שם לב. מדובר במחדל שלא ניתן להתעלם ממנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד