כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פיג'ו 508 – צרפתייה בניחוח גרמני

ה- 508 של פיג'ו מחליפה בו-זמנית את ה- 407 וה- 607 הותיקות. האם אפשר לשלב בין דגמים מקטגוריות שונות, ואיך התוצאה בפועל? יצאנו לבדוק

פיג'ו 508  צילום: פיליפ רוזין
פיג'ו 508 צילום: פיליפ רוזין



לאחר שנים רבות הפסיקו פיג'ו את ייצורה של סדרת ה- 6. ייצורה של האחרונה בסדרה, ה-607, הופסק משיקולי התייעלות פנימיים; ל- 607 לא היה קל להתמודד מול מותגי היוקרה. כעת, מנסה פיג'ו לרקוד על שתי חתונות, ומציגה את ה- 508, המחליפה את ה- 407 וה- 607 בו זמנית. עושה רושם שהצליח להם לא רע.

את ה- 508 אני אוסף מסכונות פיג'ו בבני ברק, וכבר בדרכי אליה עם המפתחות אני מתחיל להבין איך שילוב של מאפיינים מסגמנטים שונים יכול לעבוד. העיצוב, בפרט ברכב ההדגמה השחור, חובר למימדים המכובדים ולצללית הנמוכה ואלה יוצרים רושם ראשוני חזק, כאילו הייתה ה- 508 מסגמנט ה- 607. התחושה הנעימה ממשיכה פנימה, וה- 508 מציעה תא נוסעים עשיר, מאובזר ובעיקר איכותי.

איכות החומרים, ההרכבה ובידוד הרעשים מצוינים. אפילו לקונסולת התאורה (זו הממוקמת מעל למראה הראשית) הצליחו בפיג'ו לשוות מראה יוצא דופן לטובה, ואהבנו גם את עיצוב לוח השעונים. על התחושה הטובה מעיבה הנדסת אנוש בעייתית לפרקים: כך, לדוגמא, ההגה עמוס בכפתורים יתר על המידה, וחלקם נלחצים בשוגג בעת סיבוב ההגה. ה- 508 מציעה תא נוסעים מרווח מאוד, גם ליושבי המושב האחורי. תא המטען מרשים אף הוא בגודלו, ואיכות ההרכבה הטובה מגיעה גם אליו: נסו לפתוח את הכיסוי המכסה את הגלגל הרזרבי, ותבינו על מה אני מדבר.



האבזור נדיב כבר בגרסת הבסיס

בתחום איכות החיים לא נופלת ה- 508 ממתחרותיה. אנו קיבלנו את גרסת האקטיב, השניה מבין ארבע רמות גימור: האקסס היא הבסיסית, האקטיב שניה לה, ומעליהן נמצאות הפרמיום וה-GT. האבזור נדיב, וכבר בגרסת הבסיס תמצאו דיבורית בלוטות', פתחי מיזוג מאחור, תא כפפות מקורר (אך קטן מידי לבקבוק חצי ליטר!; ?!) ועוד. גרסת האקטיב מוסיפה על כל אלה, בין השאר, צג מהירות עילי, חיישני חניה מובנים, חישוקי סגסוגת קלה ועוד. נוחות הנסיעה טובה כמצופה מפיג'ו: ה- 508 מציעה נוחות טובה כמעט בכל מצב, והמתלים מתמודדים בהצלחה עם כל הטוב שיש למע"צ ולרשויות העירוניות להציע לנו, החל משיבושים עירוניים וכלה בכבישים בינעירוניים גליים. נכון, זו לא C5 עם המתלים המתוחכמים, ודווקא בהתחשב בכך התרשמותנו היא לטובה. בידוד הרעשים טוב, וה- 508 תשייט בנינוחות גם במהירויות גבוהות לאורך זמן ובלי בעיה.

ה-508 מצוינת במנוע ה- 1.6 ליטר טורבו המשודך לתיבת הילוכים אוט' (6 הילוכים קדימה) מתוצרת אייסין. כמו ב- C5, השילוב טוב, והביצועים יספקו את רוב הלקוחות. דווקא במהירויות גבוהות הקצב משתפר ואופן צבירת המהירות מרשים בהחלט. תשכחו את מה שידעתם על הדור הקודם של תיבות ההילוכים האוטומטיות של פיג'ו: האייסין משתפת פעולה באופן הדוק עם הנהג וקוראת את רצונותיו, והעברת ההילוכים רהוטה ומהירה. אלו שיעלו את המנוע בסל"ד יגלו, כמו ב- C5, מהן רעש מעומעם, מין 'דפיקות'. צריכת הדלק טובה לקטגוריה: בשיוט נינוח ניתן להשיג כליטר ל- 13 ק"מ, ובממוצע המבחן עמדה הצריכה על כליטר לתשעה ק"מ: לא רע למכוניות בגודלה. נסיים בהתנהגות הכביש: זו בטוחה וצפויה, וחסרת כל זכר לימי הזוהר של פיג'ו בכיול שלדות והגאים: במגבלות מתפזרת המכוניות בין היגוי-יתר לתת-היגוי, תוך כדי שבקרת האחיזה נכנסת מוקדם ומנסה לעשות סדר בבלאגן. ה- 508 לא סגורה על עצמה במצבים כאלו. להגה משקל טוב, אך הוא לא ממש מתקשר, ועושה רושם שה- 508 לא תוכננה לחובבי נהיגה, אלא ללחובבי נסיעה – וזה בסדר מרוב המותגים שמנסים לקלוע לטעמו של רוב קהל היעד, אך מפיג'ו היינו מצפים ליותר.

בסופו של יום, ה- 508 התגלתה כבת לוויה נינוחה ומעולה להתנהלות יומיומית ולשיוטים ארוכים בפרט. ניתן לנהוג בה יום שלם ולצאת רעננים בלי כל בעיה. במחיר של 161,000 שקלים לגרסת הבסיס (175,000 לאקטיב המאובזרת הנבחנת כאן), מדובר בעסקה שבאמת שווה לשקול, וכבונוס מקבלים עיצוב ונוכחות לא מבוטלים. אז כן, השילוב בין ה- 407 ל- 607 עובד יפה בהחלט, והתוצאה קרובה יותר ל- 607 מל- 407. וזו, בהתחשב בתמחור, בהחלט מחמאה.

בחסות אוטוספורט מגזין רכב

בכדי לצפות במבחן המקורי: לחץ כאן

פיג'ו 508 צילומים: פיליפ רוזין









































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד