י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא מרגיש שיש בי משהו מיוחד"

הכירו: מהשטיבל הגוראי ללשכת רואי החשבון

על במת המצטיינים בטקס בבנייני האומה בלט מנחם אברמוביץ, חסיד גור שסיים בהצטיינות את לימודיו וקיבל את רישיון עבודתו כרואה חשבון מוסמך | בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא מספר על הדרך: "לא מרגיש דמות מחברת - פשוט רציתי להשתלב בשוק העבודה"

הכירו: מהשטיבל הגוראי ללשכת רואי החשבון
מנחם אברמוביץ צילום: באדיבות המצלם

היום (שני) התקיים טקס הענקת רישיון רואי חשבון שעורכת מועצת רואי החשבון במשרד המשפטים, בשיתוף עם לשכת רואי החשבון. הטקס התקיים במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים. על הבמה בלט בנוכחותו מנחם אברמוביץ, חסיד גור שסיים את לימודיו בהצטיינות, בוגר בחשבונאות ושנת השלמה בקריה האקדמית אונו.

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' מספר אברמוביץ על דרכו בלימודיו האקדמיים, עד לסיום בהצטיינות.

הוא נולד לפני 29 שנה בארצות הברית, שם גדל ואף התחנך בישיבות. לישראל הגיע רק לקראת נישואיו. הוא נשוי ואב לשלושה, ומתגורר בבית שמש.

"למעשה הלכתי למקום שמהווה אזור נוחות מבחינתי, משום שאבי עבד בהנהלת חשבונות, יש לי אח שלמד את התחום, וגם אשתי עברה מסלול דומה למסלול הלימודים שלי. כשרציתי להשתלב בשוק העבודה, זה היה המקום הכי בטוח בשבילי".

"גם בישיבה הייתי למדן גדול – אני פשוט אוהב ללמוד"

על התמודדותו עם השפה העברית מספר אברמוביץ: "על אף שאני אמריקאי, הייתה לי משפחה רבה בישראל, וביניהם אחיינים שדיברו עברית, אז השפה לא הייתה לחלוטין זרה עבורי, וגם לא נתתי לה להוות מכשול כי הייתה לי מטרה. אברמוביץ היה בין הבודדים בלימודים שעבדו במקביל ללימודים במשרה מלאה. הוא עובד בחברה גדולה ומוכרת בתחום המס BDO, ולא עבד במשרת סטודנט. "זה באמת לא קל לשלב, אבל תודה לה' יש לי קליטה מהירה בלימודים, וגם בישיבות הייתי בחור שפשוט יושב, לומד ונהנה מהלימודים. עברתי את מסלול הלימודים כשאני מגדל עם אשתי את הילדים, והאחרון שבהם נולד בשנה הקשה ביותר שלי, שנת השלמה, אבל ב"ה הכל מאחוריי.

תמיכה מהבית: אשתי עברה מסלול זהה וידעה מה מצפה לי

אברמוביץ, שעובד כיועץ מס בינלאומי, למד בישראל ועשה השלמות בינלאומיות למען עבודתו. את הסיוע מאשתו הוא קיבל ולא כמובן מאליו. "אשתי עברה כמה שנים לפניי את אותו מסלול ועדיין אישרה את הדרך שלי", הוא משתף בנימה מבודחת בשיחה עם בחדרי חרדים. "אני רציתי להשתלב כמו שצריך בשוק העבודה וידענו שיש מסלול מסוים שצריך לעבור, פשוט עשינו אותו. וב"ה עם כזאת סיומת, זה סיפוק גדול".

בטקס שהתקיים היום התבקש אברמוביץ לשאת נאום והיה חריג בנוף, אם כי לא יחיד. "היו איתי כמובן בקורס עוד דתיים וחרדים, ואני מאמין שכל אחד עושה את המעשה הנכון לו".

"איני מרגיש דמות חיבור בין מגזרים – פשוט רציתי להשתלב בשוק התעסוקה"

אברמוביץ, שחי חיים חסידיים לכל דבר, מדגיש בשיחה עם בחדרי חרדים כי אינו מרגיש שהיה עליו לוותר על משהו במהלך חייו בגלל המסלול שעשה בדרכו המקצועית. כשניגשו אליו בטקס ושיבחו אותו על היותו דמות מחברת ומגשרת בין מגזרים ומסמלת התקדמות לשוויון, אברמוביץ לא התרגש. "אני לא מרגיש שיש בי משהו מיוחד, מלבד העובדה שרציתי לעבוד כמו שצריך ולקבל את התעודות הנדרשות כדי להשתלב בצורה הטובה ביותר. אני כן מרגיש שמחה שסיימתי בהצטיינות, ובעיקר מרגיש שמח על כך שיש לי באופן רשמי את רישיון העבודה שלי".

 

רואה חשבון חסיד גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד